BA2224 Principles of Accounting IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar BESLENME VE DİYETETİK (İNGİLİZCE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
BESLENME VE DİYETETİK (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BA2224 Muhasebenin Temel İlkeleri II Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü:
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ELİF OKAN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. FİGEN TÜRÜDÜOĞLU
Prof. Dr. HÜMEYRA ADIGÜZEL
Prof. Dr. FATMA ÖZKUL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Muhasebenin İlkeleri I dersinin devamı niteliğinde bir derstir. Dersin amacı; dönen ve duran varlık yönetimi, kısa ve uzun vadeli borçlar ve sermaye, nakit akım ve finansal tablolar hakkında bilgi sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dönen varlıklar hakkında bilgi sahibi olmalıdırlar; nakit, alacaklar, stoklar gibi.
2) Duran varlıklar hakkında bilgi sahibi olmalıdırlar; maddi duran varlıklar, maddi olmayan varlıklar ve doğal kaynaklar gibi.
3) Kısa ve uzun vadeli yükümlülükler hakkında bilgi sahibi olmalıdırlar, ödenecek vergiler, maaşlar, faizler, senetli borçlar gibi.
4) Türk muhasebe uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmalıdırlar; katma değer vergisi ve bordro hazırlama gibi.
5) Ortaklıklar hakkında bilgi sahibi olmalıdırlar; ortaklık türleri, nasıl kurulacağı, nasıl yönetileceği ve nasıl tasfiye edileceği gibi,
6) Şirketler hakkında bilgi sahibi olmalıdırlar; hisse senedi nasıl ihraç edilir, hisse senedi çeşitleri gibi.
7) Şirketlerin Dağıtılmamış kar hesabı, temettü türleri ve hesaplamaları hakkında bilgi sahibi olmalıdırlar.
8) İşletmelerin finansal durumunu değerlendirmek için bazı finansal oranları kullanmayı bilmelidirler.
9) Finansal faaliyetlerin finansal tablolar üzerindeki etkilerini anlamalıdırlar.

Dersin İçeriği

Dersin öğretim yöntemleri Anlatım, Problem Çözme şeklindedir.
Bu ders, muhasebenin temel ilkelerini ileri düzeyde ele alarak finansal tabloların analizi ve maliyet muhasebesi konularına odaklanır. Öğrenciler, işletmelerin finansal performansını değerlendirmek için bilanço, gelir tablosu ve nakit akış tablosu gibi unsurları kullanmayı öğrenir. Ayrıca, karar alma süreçlerini desteklemek için maliyet yönetimi teknikleri geliştirilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Ders müfredatının açıklanması. Ders Programı İncelemesi, Beklentiler ve notlandırma
2) Bölüm 9: Alacaklar ve Tahsil Edilemeyen Alacaklar İçin Ayrılan Karşılıklar: Alacak Türleri, Tahsil edilemeyen alacakların muhasebeleştirilmesi
3) Bölüm 9: Alacaklar ve Tahsil Edilemeyen Alacaklar İçin Ayrılan Karşılıklar: Karşılık yöntemi, Doğrudan silme yöntemi HW1, Quiz1
4) Bölüm 10: Tesis varlıkları, Doğal kaynaklar ve Maddi olmayan varlıklar: Bir Tesis varlığının maliyetinin ölçülmesi ve amortisman HW2, Quiz 2
5) Bölüm 10: Bitki varlıkları, Doğal kaynaklar ve Maddi olmayan varlıklar Bitki varlıklarının elden çıkarılması: Doğal kaynakların ve maddi olmayan varlıkların muhasebeleştirilmesi HW3, Quiz 3
6) Bölüm 11: Cari Yükümlülükler: A/P N/P, diğer kısa vadeli borçlar HW4, Quiz 4
7) Bölüm 11: Cari Yükümlülükler: KDV, Türkiye'de Bordro HW5, Quiz 5
8) İnceleme: Soru oturumu
9) Bölüm 12: Ortaklıklar: Ortaklıkların organizasyonu, kar ve zarar dağılımı HW6, Quiz 6
10) Bölüm 12: Ortaklık: Yeni bir ortağın kabulü, bir ortağın çekilmesi, bir ortaklığın tasfiyesi HW7, Quiz 7
11) Bölüm 13: Şirketler: Hisse senedi, adi hisse senedi, imtiyazlı hisse senedi ve hazine hisse senedi ihracı HW8, Quiz 8
12) Bölüm 13: Şirketler: Temettüler, elde tutulan kazanç tablosu HW9, Quiz 9
13) Soru oturumu: Bölüm 12, Bölüm 13
14) Genel Tekrar HW10, Quiz 10

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Horngren’s Accounting, the Financial Chapters,
Pearson, 11th Global Edition
Authors: Nobles, Mattison, Matsumura
Diğer Kaynaklar: Other required readings will be uploaded to Itslearning. If you cannot access any material, please contact the instructor of the course.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 10 % 20
Ödev 10 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 40
Ödevler 11 33
Küçük Sınavlar 11 33
Final 1 2
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak.
2) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak.
3) Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek.
4) Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak.
5) Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak.
6) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek.
7) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak.
8) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek.
9) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak.
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak.
11) Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak.
12) Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek.