FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BA2224 | Muhasebenin Temel İlkeleri II | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FATMA ÖZKUL |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. FİGEN TÜRÜDÜOĞLU Doç. Dr. HÜMEYRA ADIGÜZEL Prof. Dr. FATMA ÖZKUL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Endüstri Mühendisliği, Finansal Ekonomi, Lojistik. |
Dersin Amacı: | Muhasebenin İlkeleri I dersinin devamı niteliğinde bir derstir. Dersin amacı; dönen ve duran varlık yönetimi, kısa ve uzun vadeli borçlar ve sermaye, nakit akım ve finansal tablolar hakkında bilgi sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Muhasebe terminoloji öğrenir 2. Hesap tablosunu öğrenir 3. Muhasebe kayıtlarını öğrenir 4. Finansal tablolar üzerindeki işlemlerin etkilerini öğrenir. 5. Alacaklar hakkında yeterli bilgiye sahip olur. 6. Uzun vadeli varlıklar hakkında yeterli bilgiye sahip olur. 7. Uzun vadeli borçlar hakkında yeterli bilgiye sahip olur. 8. Sermaye konusunda yeterli bilgiye sahip olur. 9. Özkaynak hakkında yeterli bilgiye sahip olur. 10. Nakit akış tabloları hakkında yeterli bilgiye sahip olur. 11. Mali tablo analizi konusunda yeterli bilgiye sahip olur |
1. Ticari Alacaklar 2. Maddi Duran Varlıklar 3. Maddi Olmayan Duran Varlıklar 4. Kısa Vadeli Yabancı Kaynaklar 5. Uzun Vadeli Yabancı Kaynaklar 6. Ortaklıklar 7. Ortaklıklar 8. Vize sınavı 9. Ödenmiş Sermaye ve Bilanço 10. Bilanço 11. Dağıtılmamış Karlar 12. Gelir Tablosu 13. Nakit Akım Tablosu 14. Finansal Tablolar Analizi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ticari Alacaklar : Giriş | |
2) | Karşılık Ayırma, Dolaysız Yöntem ve Alacak Senetleri | |
3) | Amortisman | |
4) | Maddi Olmayan Duran Varlıklar, Doğal Kaynaklar | |
5) | Kısa Vadeli Borçlar: Satış Vergisi, | |
6) | Tahvil ve Bonolar | |
7) | Ders Tekrarı ve Örnek Problemler | |
8) | Ticari Şirketler | |
9) | Çıkarılmış Sermaye, Geçmiş Yıl Karları, Nakit Temettüler | |
10) | Kurumlar: hisse temettüleri, Hazine Senetleri, Geçmiş Yıllar Karları | |
11) | Nakit Akım Tablosu | |
12) | Finansal Tablolar Analizi: Dikey ve Yatay Analiz | |
13) | Finansal Tablolar Analizi: Oran Analizi | |
14) | Ders Tekrarı ve Örnek Çözümler |
Ders Notları / Kitaplar: | Accounting, Authors: Horngren, Harrison, Oliver, 2009, 8.Edition ISBN: 13-978-0-13-609342-8 |
Diğer Kaynaklar: | Financial Accounting, Authors: Jan R. Williams, Susan F. Haka, Mark S. Bettner |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 10 | % 20 |
Ödev | 14 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 72 |
Ödevler | 14 | 14 |
Küçük Sınavlar | 11 | 11 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 143 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 2 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 1 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 1 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 3 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 1 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 3 |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 5 |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 1 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 4 |