BA2223 Principles of Accounting IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar BESLENME VE DİYETETİK (İNGİLİZCE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
BESLENME VE DİYETETİK (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BA2223 Muhasebenin Temel İlkeleri I Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü:
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ELİF OKAN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. FİGEN TÜRÜDÜOĞLU
Doç. Dr. HÜMEYRA ADIGÜZEL
Prof. Dr. FATMA ÖZKUL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Muhasebe İlkeleri I, öğrencilere finansal muhasebenin temellerini tanıtan bir derstir. Finansal muhasebe, yatırımcılar ve alacaklılar gibi dış kullanıcılar için ekonomi ve finansal bilgi sağlayan muhasebe alanıdır. Bu ders esas olarak muhasebe döngüsü, kayıt ve ayarlama süreci ve pazarlama operasyonları için muhasebe ile ilgilenir. Bu dersi tamamladıktan sonra, öğrencilerin finansal bilgileri nasıl kaydedeceklerini ve finansal tabloları nasıl hazırlayacaklarını öğrenmeleri beklenir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu derste başarılı olan öğrenciler;
1. Yeni bir disiplini detaylı bir şekilde kavramayı öğrenme
2. Finansal konularda iyi bir altyapı oluşturma
3. Finansal raporlama hakkında temel bilgileri öğrenme
4. Finansal faktörlerin iş performansı üzerindeki etkilerini öğrenmek, kısacası neden-sonuç ilişkileri kurma.
5. Bu disiplinin İngilizce terminolojisini öğrenme

Dersin İçeriği

Muhasebe İlkeleri I dersi, finansal muhasebenin temel kavramlarını ve uygulamalarını öğretir. Bu ders, bilanço, gelir tablosu ve nakit akış tablosu gibi temel finansal tabloların hazırlanmasını ve analizi konularını kapsar. Öğrenciler, muhasebe döngüsünü ve temel muhasebe ilkelerini uygulamalı olarak öğrenerek, mali raporlama becerilerini geliştireceklerdir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oryantasyon Ders müfredatının ve muhasebe laboratuvarımın açıklaması
2) Muhasebe ve İş Ortamı Muhasebe mesleği, muhasebe kavramları ve prensipleri, muhasebe denklemi, işletme performansını değerlendirmek için finansal tabloların kullanılması Quiz
3) Ticari İşlemlerin Kaydedilmesi Hesap, günlük ve defter; borçlar, alacaklar ve çift taraflı muhasebe; işlem kayıt sürecinin adımları Ödev Homework
4) Ticari İşlemlerin Kaydedilmesi İşlemlerin günlük olarak tutulması ve deneme bakiyesinin hazırlanması Quiz Ödev
5) Ayarlama Süreci Tahakkuk esaslı muhasebe ile nakit esaslı muhasebe, ayarlama girişleri Quiz Ödev
6) Ayarlama Süreci Ayarlanmış deneme bakiyesi ve tabloların hazırlanması, finansal tablolar arasındaki ilişkiler Quiz Ödev
7) Dönem ortası tekrarı
8) Muhasebe Döngüsünün Tamamlanması Hesapların kapatılması, kapanış sonrası deneme bakiyesi Quiz Ödev
9) Muhasebe Döngüsünün Tamamlanması Varlıkların ve yükümlülüklerin sınıflandırılması, sınıflandırılmış bilanço Quiz Ödev
10) Merchandising Operasyonları İki tür envanter sistemi, envanter satın alımını hesaba katar Quiz Ödev
11) Merchandising Operasyonları Envanter satış hesabı Quiz Ödev
12) Mal Envanteri Envanter maliyetlendirme yöntemleri Quiz Ödev
13) Mal Envanteri Envanter maliyetlendirme yöntemleri Quiz Ödev
14) Dönem tekrarı, problem çözümü

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: The name and other information of the e-textbook are given below;

Horngren’s Accounting, the Financial Chapters,
Pearson, 11th Global Edition
Authors: Nobles, Mattison, Matsumura

Resourses are very important for this course. Students must have the CODE (not the textbook) to reach the course material (like e-textbook, power point presentations) and also to get connected to the MYACCOUNTINGLAB platform which will be used for this course. Therefore you MUST have the CODE.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 10 % 20
Ödev 9 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 39
Ödevler 10 29
Küçük Sınavlar 10 30
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 144

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak.
2) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak.
3) Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek.
4) Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak.
5) Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak.
6) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek.
7) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak.
8) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek.
9) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak.
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak.
11) Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak.
12) Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek.