INT3921 People and EnvironmentBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
INT3921 İnsan ve Çevre Bahar 2 0 2 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. EMİNE ÜMRAN TOPÇU
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. EMİNE ÜMRAN TOPÇU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Öğrenci sayısına bağlı olarak, dönem ödevi ppt. veya 2 boyutlu sunumlar yerine grup maketleri ile gerçekleştirilebilir.
Dersin Amacı: Dersin ana amacı, yaratıcı ve problem çözücü bir aktivite olan iç mimarlık alanını daha derinden incelemektir. İç mimarlık mekanlarla daha özel ölçeklerde ilgilendiğinden, öğrencilerin iç mekanların öznel karakterleriyle ilgili estetik, fonksiyonel ve psikolojik problemlere cevap arama becerisi geliştirilmesi amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Yapay çevre ile insan davranışı arasındaki ilişkiyi analiz edebilmeli
II. Kişisel mekan ve onunla ilgili boyutsal kavramları tanımlayabilmeli
III. Çevre psikolojısı ile ilgili kavramları tanımlayabilmeli
IV. Algı ve biliş gibi kavramları tanımlayabilmeli
V. İç mimarlığa ait daha özel ölçekli durumları değerlendirebilmeli
VI. Mekanların karakterlerine has özel ve psikolojik durumları değerlendirebilmeli
VII. İç Mimarlık alanına ait kelime haznesine hakim olmalı

Dersin İçeriği

1. Introduction
2. Introduction to environmental psychology
3. Anthropometrics and ergonomics
4. Human comfort and social and psychological influences acting upon it
5. Personal space
6. Environmental psychology on the job
7. Educational environmental psychology
8. Midterm
9. Residential environmental psychology
10.Privacy
11.Crowding
12.Natural environmental psychology
13.Revision/Presentation
14.Revision/Presentation
15.Revision/Presentation

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1)
1) Derse giriş. Haftalık konuların ve dersin işlenme ve değerlendirilme biçiminin öğrencilere aktarılması. İlgili sömestr için seçilmiş bir film gösterimi Yok
2) Çevre psikolojisine giriş. insan-çevre etkileşimiyle ilgili problemlerin ele alınması. Evrensel veya yerel düzeyde insan davranışına yön veren durumların ve düzgün ve yaratıcı davranışı sağlayacak çevresel koşulların irdelenmesi Yok
3) İnsan ve kullandığı mekanlar ve nesneler arasındaki uyumu araştıran alan olan insan faktörüne giriş. İnsanın boyutları, fizyolojik ve psikolojik gereksinimleri, tasarım teorisinin antropometri ve ergonomi başlıkları altında incelenmesi. Önceki hafta verilen ders notlarının okunması
4) İnsanın konforu nelere bağlıdır? Önceki hafta verilen ders notlarının okunması
5) "Kişisel mekan" terimi ve farklı kullanılışları. Kişisel mekan ve onunla ilişkili mesafeler ve bu mesafelerin insanın kendini iyi hissetme durumuna olan etkileri. Önceki hafta verilen ders notlarının okunması
6) İş yaşamı insanın en iyi ve/veya en kötü yaşam deneyimlerini içerebileceği için, iyi çalışma mekanının insan-çevre ilişkilerini gözeten iyi tasarımla gerçekleşebiceği konusunun incelenmesi Önceki hafta verilen ders notlarının okunması
7) Öğrenmede fiziksel çevrenin rolü. Mimari, mekan, eşya düzeni, ısı, ışık, gürültü ve kalabalık gibi başlıklar altında incelenmektedir Önceki hafta verilen ders notlarının okunması
8) ARASINAV Bütün ders notları
9) Home is the most important place in our lives. The term "home" refers to a set of meanings. Ders notlarının okunması
10) Mahremiyet günlük yaşamın önemli bir boyutu olmasına rağmen genellikle zor elde edilebilen bir durumdur. Kendi isteklerimizi başkalarınınkilerle ve fiziksel çevre ile dengeleyebilmek bu dersin konusunu oluşturmaktadır Ders notlarının okunması
12) Kalabalık söz konusu olduğunda daha çok yer sağlamak tasarım çözümü gibi görünmektedir. Ama durum hep bu sağduyulu gibi görünen öneriyle çözümlenememktedir. Ders notlarının okunması
13) Çoğumuz doğanın bizi yenileyebileceğine ve aynı zamanda çok tahrip edici olabileceğine inanırız. Bu derste doğanın insan üstünde yapabileceği olumlu etkiler tartışılmaktadır Ders notlarının okunması. Dersten önce dersle ilgili bir filmin seyredilmesi
14) Öğrenci sorularıyla tüm konuların tekrarı. Öğrenci sunumları Sorular Sunumlar
15) Öğrenci sorularıyla tüm konuların tekrarı. Öğrenci sunumları Sorular Sunumlar
16) FİNAL SINAVI Ders notlarının okunması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1.Gifford, R.(1997) Environmental Psychology, Allyn & Bacon
2.Panero, Z. & Zelnik, M. (1979) Human Dimensions and Interior Space, Whitney Library of design, New York
3. Lawson, B. (2001) The Language of Space, Architectural Press
4.Course notes as delivered every week
Diğer Kaynaklar: 1.Gifford, R.(1997) Environmental Psychology, Allyn & Bacon
2.Panero, Z. & Zelnik, M. (1979) Human Dimensions and Interior Space, Whitney Library of design, New York
3. Lawson, B. (2001) The Language of Space, Architectural Press
4.Her hafta derste anlatılanların yazılı notları

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 12 % 20
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 3 45
Sunum / Seminer 2 4 8
Ara Sınavlar 1 5 5
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 92

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) - Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma 2
2) - Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 4
3) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 5
4) - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 3
5) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 3
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 3