INT1002 Interior Design StudiesBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
INT1002 İç Mekan Tasarım Çalışmaları Bahar 2 6 5 10

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi HANDE TULUM
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. ECEM ARSLANAY
Öğ.Gör. GÖZDE BODAMYALI NİZAM
Öğ.Gör. MERVE DİLARA YILDIRIM
Öğ.Gör. ÖZGE GÜR SALEM
Öğ.Gör. NAZLI MÜRÜVVET GÜNGEN
Öğ.Gör. MERVE AYŞE KÖKLÜ
Öğ.Gör. TARIK EMRE KIRHALLI
Öğ.Gör. ZEYNEP CEYLAN GEZER ÇATALBAŞ
Dr. Öğr. Üyesi HANDE TULUM
Dr. Öğr. Üyesi DURNEV ATILGAN YAĞAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Tasarım dergilerinin takibi, gerektiğinde arazi gezileri
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, mekan yaratma ve düzenleme; mekansal nitelikleri tanımlama ve değerlendirmeye yönelik olarak öğrencilerin zihinsel yetilerini ve el becerilerini geliştirmektir. Ayrıca öğrencileri verilen problemlerin çözümlerini araştırmaya teşvik eder ve iç mekan tasarımı kavramı ile tanıştırır. Ders, ayrıca öğrencileri 3- boyutlu biçim ve mekanları algılama ve çizmeye yönelik gerekli becerilerle donatmayı hedefler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi tamamlayan öğrenci
- Farklı ölçeklerde mekan tanımlama elemanlarını düzenler
- 3- Boyutlu uzamda dolaşım ve akış şemaları geliştirir
- Ergonomi kavrayışını geliştirir ve bu bilgiyi tasarım çalışmalarında kullanır
- Kavramsal çerçeve geliştirir ve kullanıcı ihtiyaçlarını analiz eder
- İki yönlü: içeriden dışarıya / dışaradan içeriye düşünme yetisini geliştirerek mekanı biçimlendirir
- Farklı medyaları kullanarak projesinin görsel sunumunu hazırlar

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında öğrenciler projeleri ile ilgili kavramsal yaklaşımlar geliştir, bağlamı sorgular, kullanıcı ihtiyaçlarını belirler, program geliştirir, beden-mekan ilişkisi üzerine düşünür, mekansal ilişkiler kurgular ve içeriden dışarıya/dışarıdan içeriye iki yönlü düşünerek mekanı biçimlendirirler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Proje 1 : Öğrenciler için İstasyon Ev Ödevi: Senaryo oluşturma / gereksinimleri belirleme
2) Beden & Hareket & Mekan & İşlev çalışması Ev Ödevi: Kavram Geliştirme / Malzeme Denemeleri / Analiz & Temsil
3) Mekansal Kurgu & Deney(im)ler : Çok İşlevlilik Ev Ödevi / Jüri hazırlığı: Mekan & Beden
4) ARA JÜRİ 1
5) ANALİZ & TEMSİL üzerine çalışma PROJE 1 FİNAL JÜRİSİ için hazırlık
6) PROJE 1- FİNAL JÜRİSİ Ev Ödevi: Araştırma & Analiz
7) Proje 2: İnviza & Seyir Alanı Ev Ödevi: Minimum mekan & alan üzerine araştırma
8) Tasarım konusu ve ilkeleri üzerine araştırma, analiz Ev Ödevi: Kavram ve Program Geliştirme
9) Tasarım konusu ve ilkeleri üzerine araştırma, analiz Ev Ödevi: Mekansal İlişkilerin Kurulması, Temsili ve Analizi
10) Malzeme & Strüktür Deneyleri Ev Ödevi / Ara Jüri Hazırlığı: Temsil & Analiz
11) ARA JÜRİ 2 (PROJE 2)
12) Deneyler & Denemeler Ev Ödevi: Developments of the models and drawings
13) Deney ve Denemeler Ev Ödevi: Ön-Teslim Hazırlıkları
14) Ön-Teslim Proje 2 -Teslim Hazırlıkları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: gerektiğinde verilecektir / will be given when necessary.
Diğer Kaynaklar: • Bryan Lawson. Design in Mind. Butterworth-Heinemann Ltd., 1994
• Wucius Wong. Principles of Three Dimensional Design. New York: Van Nostrand Reinhold, 1981
• Smithies, K.W. Principles of Design in Architecture and You. New York: Van Nostrand Reinhold, 1981
• Wallschlaeger, C and Busic-Snyder, C. Basic Visual Concepts and Principles for Artists, Architects and Designers,1992.
• Spuybroek, L. The Architecture of Variation, 2009
• Moussavi, F. The Function of Form, 2009.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Projeler 2 % 35
Ara Juri 4 % 0
Final 1 % 45
Juri 1 % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 20
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 80
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Uygulama 14 84
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Proje 13 52
Ödevler 13 26
Ara Sınavlar 4 32
Final 1 8
Toplam İş Yükü 258

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, 2
2) Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, 2
3) Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek, 3
4) İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, 3
5) İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, 2
6) İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, 2
7) Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, 2
8) İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, 2
9) İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, 1