Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Varlık sorununa dair tarihsel bir art alan oluşturma |
Kaynak Kitaplar |
2) |
Varlık, bilim ve bilgi ilişkisini anlama |
Kaynak Kitaplar |
3) |
Tanrı, varlık, metafizik, teoloji, töz, arke, görünüş gibi temel kavramları açıklamak |
Kaynak Kitaplar |
4) |
Varlık problemini sınıflama ve tarihsel açıdan dönemlere göre açıklamak |
Kaynak Kitaplar |
5) |
İslam felsefesinde varlık problemine genel bakış; Ashari,Ibn Sina, |
Kaynak Kitaplar |
6) |
İslam felsefesinde varlık problemine genel bakış: Gazali, İbn Rüşd, İbn Arabi |
Kaynak Kitaplar |
7) |
Ara Sınav |
|
8) |
Modern felsefede varlık kavramının çözümlenmesi: Descartes, Spinoza, Berkeley, Kant |
|
10) |
Çağdaş felsefede varlık problemi: Hegel |
Kaynak Kitaplar |
11) |
Çağdaş felsefede varlık problemi: Heidegger |
Kaynak Kitaplar |
12) |
Çağdaş felsefede varlık problemi: Whitehead |
Kaynak Kitaplar |
13) |
Varoluş felsefesinde varlık açıklaması: Sartre ve Kierkegaard |
Kaynak Kitaplar |
14) |
Varoluş felsefesinde varlık açıklaması: Ahmet Avni Konuk
Zamansallık ve zaman kavramının analizi |
Kaynak Kitaplar |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. |
|
2) |
Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
|
3) |
Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek. |
|
4) |
Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak. |
|
5) |
Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. |
|
6) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
|
7) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
|
8) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
|
9) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
|
10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
|
11) |
Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. |
|
12) |
Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |
|