| FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE) | |||||
| Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey | ||
| Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
| GEP0605 | Popüler Kültür | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 5 |
| Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
| Öğretim Dili: | English |
| Dersin Türü: | GE-Elective |
| Dersin Seviyesi: | LİSANS |
| Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
| Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HATİCE ÖVGÜ TÜZÜN |
| Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
| Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilerin filmleri popüler kültür ürünleri olarak “okuma” becerilerini geliştirirken anlatılarının alt metinlerini çözümleme yetilerini de güçlendirmeyi amaçlamaktadır. Film üzerine eleştirel tartışma becerilerini artırarak görsel okuryazarlığı teşvik eder ve sinema dilinin daha derinlemesine anlaşılmasını sağlar. Ayrıca, filmi farklı kültürlerin ve tarihsel dönemlerin bir yansıması olarak ele alarak sosyo-kültürel önemini analiz etmeye yönlendirir. Son olarak, öğrencilerin filmlerle kişisel düzeyde etkileşim kurmasını teşvik eder ve öznel tepkilerini ifade etmelerine olanak tanır. |
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenciler, görsel okuryazarlık ve metin analizi alanlarında analitik ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirerek sinema eserleriyle daha derinlemesine etkileşim kurabileceklerdir. Filmleri yalnızca kültürel yansımalar olarak değil, aynı zamanda tarihsel ve sosyo-kültürel bağlamlarında şekillenen çok katmanlı anlatılar olarak tartışma ve değerlendirme yöntemlerine aşinalık kazanacaklardır. Ayrıca, öğrenciler anlatının yüzeyinin ötesine geçen tartışmaları teşvik eden bir ortamda aktif olarak yer alarak, sinemayı bir sanat formu ve kültürel bir olgu olarak daha incelikli bir şekilde değerlendirme becerisi edineceklerdir. |
| Bu dersin amacı, öğrencilere popüler kültüre nüfuz eden çeşitli temaları, fikirleri, akımları ve kavramları eleştirel bir bakış açısıyla analiz edebilme becerisi kazandırmak ve bunları daha geniş bir toplumsal bağlam içinde anlamalarını sağlamaktır. Popüler kültürü, hem geniş çapta paylaşılan ve tartışılan inançlar bütünü hem de toplumsal normların gücünü büyük ölçüde kazandığı bir alan olarak ele alacağız. Öğrenciler, seçilen filmler üzerine ayrıntılı analizler yaparak popüler kültürün önemini keşfetmenin yanı sıra, popüler kültüre yönelik farklı eleştirileri değerlendirme becerisi kazanacak ve popüler kültürün insanlara etkisinin yanı sıra insanların popüler kültürle nasıl etkileşim kurduğunu araştıran çeşitli yöntemleri inceleyeceklerdir. |
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Derse Giriş | yok |
| 2) | The Truman Show | The Truman Show izlenecek |
| 3) | The Truman Show | Teams üzerinden paylaşılan The Truman Show ile ilgili videolar izlenecek |
| 4) | Ex Machina | Derse gelmeden Ex Machina izlenilecek |
| 5) | Ex Machina | Ex Machina ile ilgili teams üzerinden paylaşılan videolar seyredilecek |
| 6) | Inception | Derse gelmeden Inception izlenilecek |
| 7) | Inception | Inception ile ilgili teams üzerinden paylaşılan videolar izlenecek |
| 8) | Arasınav | 1-8 haftaların materyali gözden geçirilecek |
| 9) | Prometheus | Prometheus izlenecek |
| 10) | Prometheus | Teams üzerinden paylaşılan Prometheus ile ilgili videolar izlenecek |
| 11) | The Social Network | The Social Network izlenecek |
| 12) | The Social Network | Teams üzerinden paylaşılan The Social Network ile ilgili videolar izlenecek |
| 13) | The Wild Robot | The Wild Robot izlenecek |
| 14) | The Wild Robot | Teams üzerinden paylaşılan The Wild Robot ile ilgili videolar izlenecek |
| Ders Notları / Kitaplar: | none |
| Diğer Kaynaklar: | John Storey – Cultural Theory and Popular Culture: An Introduction Dominic Strinati – An Introduction to Theories of Popular Culture Marcel Danesi – Popular Culture: Introductory Perspectives |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Devam | 14 | % 10 |
| Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
| Final | 1 | % 50 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
| Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
| Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 113 | ||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 2 |
| 2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 1 |
| 3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
| 4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 1 |
| 5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 1 |
| 6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 1 |
| 7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 1 |
| 8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 5 |
| 9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
| 10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
| 11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 1 |
| 12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 5 |