Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kişilerarası İletişim konularına giriş |
|
2) |
İletişim becerilerine genel bir bakış |
|
3) |
Kişilerarası ilişkilerin başlangıcı ve gelişimi |
|
4) |
Psikolojinin tarihçesi/ yıllar içinde insana ve bireye bakışın değişimi |
|
5) |
Varoluşçuluk
Hümanist psikoloji ve Kişilerarası İletişim |
|
6) |
Etkileşim Çözümlemesi (TA) ve Kişilerarasi İletişim |
|
7) |
Duygusal Zeka/Duygu okur-yazarlığı |
|
8) |
Ara Sınav Haftası |
|
9) |
İletişim Engelleri |
|
10) |
Etkili dinleme/Empati |
|
11) |
Ben dili |
|
12) |
Kabul Çizgisi/Ben Dili/Empati |
|
13) |
Etkili problem çözme yöntemleri/ Çatışma Yönetimi |
|
14) |
Etkili konuşma/ Etkili dinleme alıştırmaları |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
KİŞİLERARASI İLİŞKİLER ve ETKİLİ İLETİŞİM
Editör: Alim Kaya 6. Baskı 2014, Pegem Akademi
|
Diğer Kaynaklar: |
Etkili İletişimin Önündeki 8 Engel, Kevin Hogan, Yakamoz Kitap, 2003.
İletişimsizlik Becerisi, Kadir Özer, 2000, Sistem Y.
Devito, The Interpersonal Communication Book,1995,Devito.
Malim,Birch,Wadeley, Perspectives in Psychology,1992,Macmillan Press. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|