DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0604 | Kişilerarası İletişim | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU Öğ.Gör. NAZMİYE ARDUÇ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, insan ilişkilerini şekillendirme ve bu ilişkilere devamlılık kazandırma açısından kişilerarası iletişimi incelemeyi, kişilerarası iletişimin bireysel kimlik gelişiminde oynadığı rolü ve sosyal etkileşim içinde olan kişilerin iletişimlerini geliştirme yolunda bir araç olarak nasıl kullanılabileceğini öğrencilere aktarmayı amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öncelikle öğrencilere kendilerini ve öteki insanları tanımalarını sağlayacak bilgileri nasıl edinecekleri öğretilir. Her dersin başında öğrenciye o haftanın konusu üzerinde düşündürecek bir "olay-durum" verilir ve bunun üzerine bir tartışma açılır. Daha sonra bilimsel ve toplumsal veriler ışığında durum açıklanır ve bilgiler derlenir. Alanlarında uzman akademisyen, yazar, sanatçı ve uygulamacılar derslere konuşmacı olarak çağırılır. |
Bu ders toplumsal bağlam, kültür, kimlik ve rollerin yüz yüze iletişimdeki etkisini kapsamaktadır. Derste örnek olaylar çerçevesinde kişilerarası iletişim unsurları analiz edilmektedir. Öğrencilerden tartışmaya katılmaları ve bir grup projesi hazırlamaları beklenir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İLETİŞİME GİRİŞ: TEMEL KAVRAMLAR VE SÜREÇLER | |
2) | İLETİŞİM BECERİLERİNE GENEL BİR BAKIŞ | |
3) | KİŞİLERARASI İLİŞKİLERİN BAŞLANGICI VE GELİŞİMİ | |
4) | KİŞİLERARASI İLİŞKİLER VE İLETİŞİMDE DİNLEME | |
5) | KİŞİLERARASI İLİŞKİLER VE İLETİŞİMDE EMPATİ | |
6) | KİŞİLERARASI İLİŞKİLER VE İLETİŞİMDE KENDİNİ AÇMA | |
7) | KİŞİLERARASI İLİŞKİLERDE SÖZSÜZ İLETİŞİM | |
8) | ARA SINAV! | |
9) | KİŞİLERARASI İLİŞKİLER VE İLETİŞİMDE GÜVENGENLİK | |
10) | KİŞİLERARASI İLİŞKİLERDE ÇATIŞMA VE ÇATIŞMA ÇÖZME | |
11) | KİŞİLERARASI İLİŞKİLER VE İLETİŞİMDE DUYGUSAL ZEKÂ | |
12) | Öğrenci Sunumları | |
13) | Öğrenci Sunumları | |
14) | Öğrenci Sunumları | |
15) | Öğrenci Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | KİŞİLERARASI İLİŞKİLER ve ETKİLİ İLETİŞİM Editör: Alim Kaya 6. Baskı 2014, Pegem Akademi |
Diğer Kaynaklar: | Etkili İletişimin Önündeki 8 Engel, Kevin Hogan, Yakamoz Kitap, 2003. İletişimsizlik Becerisi, Kadir Özer, 2000, Sistem Y. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 15 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Küçük Sınavlar | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 96 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |