Öğretim Dili: |
English |
Dersin Türü: |
GE-Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. FATMA SELVA SUMAN
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Yok |
Dersin Amacı: |
Bu ders, antik tarih öncesi çağların arkeolojisinden başlayarak geç Osmanlı dönemine kadar Anadolu'daki uygarlıkların tarihine bir giriş yapmayı amaçlamaktadır. Bu bölgenin olağanüstü zengin kültürel tarihini keşfetmek için arkeolojik, sanat tarihi ve metinsel veriler incelenirken Anadolu'nun benzersiz coğrafi konumu vurgulanacaktır. Ana odak noktamız bu medeniyetlerin sosyal, kültürel, sanatsal ve mimari gelişimleri, etkileşimleri ve tarihteki öncülleriyle nasıl bağlantıları olacak. İncelenecek konular arasında Anadolu'daki Hititler, Frigler, Lidyalılar, Yunanlılar, Romalılar, Bizans ve Osmanlı medeniyetleri aracılığıyla antik tarih öncesi dönem yer almaktadır.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Oryantasyon, Derse giriş, Ders programı, değerlendirme ve ders materyalleri. Ders |
|
2) |
Anadolu, Topraklar, Halklar ve Medeniyetler. Göbeklitepe, Hacılar ve Çatalhöyük. |
|
3) |
Tunç Çağı Uygarlıkları, Hititler, Asurlular ve Urartular. |
|
4) |
Truva şehri, İlyada ve Odysseia, Truva hazinelerinin ardındaki efsane ve gerçek. Frigyalılar, Lidyalılar, Likyalılar ve Karyalılar. |
|
5) |
Yunan-Anadolu Uygarlığı, Helenistik Miras, sanatı ve mimarisi, Bergama. |
|
6) |
Anadolu'da Roma Uygarlığı, sanatı ve mimarisi. Efes, Side, Perge ve Afrodisias. |
|
7) |
Hıristiyan Çağı ve Bizanslılar, Konstantinopolis. Ayasofya, Bizans Sanatı ve Mimarisi. |
|
8) |
Quiz |
|
9) |
Dosyalanmış Gezi ve Görev. Detaylar duyurulacaktır. Bugün ders olmayacak |
|
10) |
Selçuklu sanatı ve mimarisi |
|
11) |
Anadolu Beylikleri, sanat ve mimarlık. Erken Osmanlı sanatı ve mimarisi. |
|
12) |
Edirne'den İstanbul'a II. Mehmed, fetih ve sonrası. |
|
13) |
Klasik Dönem'in doruk noktası, Sinan Çağı, eserleri ve Osmanlı Rönesans sanatçısı portresi. |
|
14) |
Osmanlı sanat ve mimarisinde Batılılaşma. 18. yüzyıldan sonra değişim iklimi. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. |
4 |
2) |
Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
4 |
3) |
Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. |
4 |
4) |
Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. |
4 |
5) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
4 |
6) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
4 |
7) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
3 |
8) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
3 |
9) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
3 |
10) |
Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. |
3 |
11) |
Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |
3 |