Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Derse Giriş.
• Selamlama, tanıtım ve veda
• Konuştuğunuz kişiyi tanımak için kullanılan telaffuz ve basit sorular ve cevaplar. • Öğrenciler selamlama ve tanışma ifadelerini tekrar ve diyalog yoluyla öğrenirler.
• Öğrenciler sesleri duyarak ve telaffuz ederek öğrenirler. |
|
2) |
• Şahıs Zamirleri
• Tanışma
• Kişisel Bilgiler
• Alfabe • Dinleme ve telaffuz yoluyla dildeki seslerin öğrenilmesi.
|
|
3) |
• Meslekler, ülkeler ve uyruklar.
• Cins (Eril, dişil), Tekil, çoğul.
• Fiiller: Çağrılmak, sahip olmak ve olmak fiili.
• Tekrar, basit cümleler içinde ve alıştırmalar vasıtasıyla fiil çekimlerinin öğretilmesi.
|
|
4) |
• Sayılar (0-100)
• Fiiller: Çağrılmak, sahip olmak ve olmak fiili.
• Geniş Zaman düzenli fiil çekimleri.
• Tekrar, basit cümleler içinde ve alıştırmalar vasıtasıyla fiil çekimlerinin öğretilmesi.
• Kahoot oyunuyla sayıların öğrenilmesi.
|
|
5) |
• Aula Internacional Plus -2.ünite
• İstemek fiili çekimi ve kullanımı
• Belirli, belirsiz edat (el,la,los,las)
• İstemek fiilinin kullanımı ve alıştırmalarala belirli , belirsiz edatların öğretilmesi.
|
|
6) |
• Geniş zamanda düzenli fiiller (-ar, -er, -ir)
• Neden, için ve çünkü kullanımı.
• Tekrar, basit cümleler içinde ve alıştırmalar vasıtasıyla fiil çekimlerinin öğretilmesi.
|
|
7) |
• Geniş zamanda düzenli fiiller (-ar, -er, -ir)
• Neden, için ve çünkü kullanımı.
• Boş zaman aktiviteleri
• Genel tekrar
• Tekrar, basit cümleler içinde ve alıştırmalar vasıtasıyla fiil çekimlerinin öğretilmesi. |
|
8) |
ARA SINAV HAFTASI |
|
9) |
• Aula Internacional Plus -3.ünite
• Olmak, sahip olmak ve var olmak fiilleri çekimleri ve aralarındaki fark.
• Tekrar, basit cümleler içinde ve alıştırmalar vasıtasıyla fiil çekimlerinin öğretilmesi.
|
|
10) |
• Olmak, sahip olmak ve var olmak fiilleri çekimleri ve aralarındaki fark.
• Muy /mucho /mucha /muchos /muchas arasındaki farklar.
• Tekrar, basit cümleler içinde ve alıştırmalar vasıtasıyla fiil çekimlerinin öğretilmesi. |
|
11) |
• Soru kalıpları
• Hava durumu
• Alıştırmalar ve kahoot ile hava durumunun öğretilmesi.
|
|
12) |
• Aula Internacional Plus -4.ünite
• “Giymek” fiili çekimi
• “Yapmalıyım” kalıbı
• Renkler
• İşaret sıfatları
• Giysiler ile ilgili ispanyolca video izlenmesi
• Renkler ile ilgili oyun oynanması.
• İşaret sıfatları ile ilgili alıştırmaların çözülmesi.
|
|
13) |
• Bir mağazada diyaloğa girmek
• Kelime Bilgisi: Giyim
• Sayılar
• Öğrenciler sınıfta etkileşimli diyaloglar oluşturabilirler.
• Kahoot aracılığıyla sayıları öğrenmek. |
|
14) |
• Tercih etmek, gitmek düzensiz fiillerin kullanımı ve çekimi.
• -meli, -malı yapısı.
• Genel tekrar
• Tekrar, basit cümleler içinde ve alıştırmalar vasıtasıyla fiil çekimlerinin öğretilmesi.
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|