POL4764 Democratic TheoryBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar TIPÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
TIP
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POL4764 Demokratik Teori Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Mevcut Değil
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilerin siyaset teorisinin en önemli kavramlarından biri olan demokrasi kavramı ile analitik ve kritik olarak ilgilenmesini sağlamaktır. Bütün siyaset teorisi derslerinin olduğu gibi bu dersin de amaçlarından biri öğrencileri temel demokratik teori metinlerini derinlemesine okuyacak düzeye getirebilemek ve öğrencileri siyaseti daha iyi kavrayabilecekleri bir takım kavramlarla tanıştırmaktır. Ders boyunca öğrenciler güç dağılımı, refah dağılımı ve azınlık gruplarının tanınması gibi özel konular hakkında derin bilgi sahibi olacaktır. Küreselleşen dünyada demokrasinin geleceği de derste tartışılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

I. Yunan demokrasisinin temel siyasi kurumlarını ve ilkelerini tanımlar;
II. Temel siyaset teorilerini ve bunların farklı demokrasi anlayışlarını kavrar;
III. Temel siyaset teorilerini eleştirel gözle değerlendirir;
IV. Halk, temsil, hesap verme sorumluluğu gibi demokratik teorinin temel ve tartışmalı kavramlarını birbirinden ayırır ve analiz eder;
V. Modern demokrasinin kurumlarının işleyişini bu farklı teorilerinin ışığında değerlendirir.

Dersin İçeriği

Teori ve pratikte demokrasi, katılımcı ve müzakereci demokrasi, demokrasinin felsefi altyapısı, çoğulculuk ve elitizm, gelir dağılımı ve ekonomik eşitlik, çok kültürlülük, küreselleşme, demokrasi ihracı, demokrasiye alternatifler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş
2) Demokrasi modelleri • David Held. Models of Democracy. (Cambridge, UK: Polity Press, 2006), Chapter 1. • Mark Bevir, “Representative Democracy” in The Encyclopedia of Political Theory (2010): 1188 – 1190.
3) Katılımcı ve müzakereci demokrasi • Mark Bevir, “Participatory Democracy” in The Encyclopedia of Political Theory (2010): 1018-1019. • Benjamin Barber, Selections from Strong Democracy (1984)* • Carole Pateman, “Participatory Democracy Revisited.” Perspectives on Politics 10:1 (2012): 7-19. • James S. Fishkin, “Deliberative Polling: Executive Summary.” Center for Deliberative Democracy. http://cdd.stanford.edu/polls/docs/summary/
4) Demokrasinin felsefi yapıtaşları • Aristotle, Selections from Politics (335-323 B.C.)* • John Locke, Selections from The Second Treatise on Government (1688) * • John Stuart Mill, Selections from On Liberty (1859)* Suggested: • David Held. Models of Democracy. (Cambridge, UK: Polity Press, 2006), Chapters 2 and 3.
5) Çoğulculuk ve elitizm • Curtis V. Smith, “Elitism vs. Pluralism: Of Robert Dahl, the Working Middle Class Vote and the 2008 Presidential Election”, Kansas City, Kansas Community College, E-Journal, vol 2. No.2 (October 2008), Section Review of Who Governs? http://www.kckcc.edu/docs/default-source/ejournal/archives/elitism-vs-pluralism-of-robert-dahl-the-working-middle-class-vote-and-the-2008-presidential-election.pdf • C. Wright Mills. “The Mass Society” and “The Higher Circles” in The Power Elite. (Oxford Press, 1956) • Joseph Schumpeter. Capitalism, Socialism and Democracy. (London and New York: Routledge, 2003), 269-273. Suggested: • David Held. Models of Democracy. (Cambridge, UK: Polity Press, 2006), Chapter 5: 141-157.
6) Demokrasi ve dağılım • Ian Shapiro. The State of Democratic Theory. (Princeton University Press, 2006), Chapter 5
7) Ara Sınav
8) Çok kültürcülük: Felsefi gerekçeler • Charles Taylor, “The Politics of Recognition.” In Multiculturalism, edited by Amy Gutmann (Princeton University Press, 1994): 25-44, 51-73 • Will Kymlicka. Multicultural Citizenship. (Clarendon Press, Oxford: 1996), Chapter 5. • Song, Sarah, "Multiculturalism", The Stanford Encyclopedia of Philosophy (Spring 2017 Edition), Edward N. Zalta (ed.), forthcoming https://plato.stanford.edu/entries/multiculturalism/
9) Çok kültürcülük: Eleştiriler I • Susan Moller Okin, “Is Multiculturalism Bad for Women?,” Princeton University Press, 1999, 7-24.
10) Çok kültürcülük: Eleştiriler II • Kenan Malik, “The Failure of Multiculturalism,” The Foreign Affairs, 2015 https://www.foreignaffairs.com/articles/western-europe/failure-multiculturalism • Will Kymlicka, “Multiculturalism: Success, Failure and the Future”, Transatlantic Council on Migration http://www.migrationpolicy.org/sites/default/files/publications/TCM-Multiculturalism-Web.pdf
11) Küreselleşme ve demokrasi • David Held. “The transformation of political community: rethinking democracy in the context of globalization” in Democracy’s Edges, edited by Ian Shapiro and Casiano Hacker-Cordon. (Cambridge, UK: Cambridge University Press, 1999): 84-111.
12) Demokrasi ihracı • Peter Burnell, “Does International Democracy Promotion Work?” Bonn : Dt. Inst. für Entwicklungspolitik, 2007. – (Discussion Paper / Deutsches Institut für Entwicklungspolitik ; 17/2007) ISBN 978-3-88985-354-7
13) Demokrasi tek alternative mi? • Eric Li, “Why China’s Political Model is Superior,” The New York Times. Feb 16., 2012. http://www.nytimes.com/2012/02/16/opinion/why-chinas-political-model-is-superior.html • Yasheng Huang, “Why Democracy Still Wins”, Global Policy Journal Blog, April 25, 2014. http://www.globalpolicyjournal.com/blog/25/04/2014/why-democracy-still-wins-critique-eric-x-li%E2%80%99s-%E2%80%9C-tale-two-political-systems%E2%80%9D
14) GENEL DEĞERLENDİRME

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: No coursebook other than the assigned articles
-Haftalık okumaların dışında kaynak gerekememektedir.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 13 % 10
Küçük Sınavlar 4 % 20
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 102
Sunum / Seminer 1 0.5
Küçük Sınavlar 4 4
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 149.5

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır.
2) Hasta yönetiminde, dil, din, ırk ve cins ayrımı gözetmeden bireyin sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişini de dikkate alan biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir.
3) Sağlık hizmeti sunumunda, bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler.
4) Sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal, sosyal ve çevresel faktörleri dikkate alarak; sağlıklılık durumunun sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar.
5) Hedef kitlenin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanıyarak, sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir.
6) Sağlık hizmet sunumunda, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir.
7) Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hasta için güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir.
8) Hasta ve çalışan sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar.
9) Sağlık hizmet sunumunda, sağlığa etki eden gerek bölgesel ve küresel ölçekteki fiziksel ve sosyoekonomik çevreye ilişkin değişiklikleri, gerekse de kendisine başvuran kişilerin bireysel özellik ve davranışlarındaki değişimleri göz önünde bulundurur.
10) Mesleğini yürütürken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır.
11) Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülükleri yerine getirir.
12) Hastanın bütünlüğünü dikkate alarak, yüksek nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlı davranışlar gösterir.
13) Mesleki uygulamalarındaki performansını, duygularını ve bilişsel özelliklerini de göz önünde bulundurarak değerlendirir.
14) Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi için, sosyal güvenirlik ve sosyal yükümlülük kavramlarını göz önünde bulundurarak, sağlık hizmet sunumunu geliştirmeyi savunur.
15) Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini tüm bileşenler ile işbirliği içinde planlayabilir ve yürütebilir.
16) Sağlık politikalarının ve uygulamalarının birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetleri kalitesinin artırılmasını savunur.
17) Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını korumaya geliştirilmesine önem verir, bunun için gerekenleri yapar.
18) Hizmet sunumu sırasında sağlık ekibi içinde örnek davranışlar gösterir, liderlik yapar.
19) Yöneticisi olduğu sağlık kuruluşunda, sağlık hizmetlerini planlama, uygulama, değerlendirme süreçlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır.
20) Birlikte hizmet sunduğu sağlık ekibi içinde, olumlu iletişim kurar ve gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenir.
21) Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir.
22) Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır.
23) Hasta,hasta yakınları,sağlık çalışanları diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar.
24) Özel yaklaşım gerektiren ve farklı sosyo kültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar.
25) Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, hastayı karar verme mekanizmalarına ortak eden, hasta merkezli bir yaklaşım gösterir.
26) Hizmet sunduğu nüfusa yönelik, gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, uygular ve elde ettiği sonuçları ve/veya başka araştırmaların sonuçlarını toplumun yararına kullanır.
27) Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve eleştirel değerlendirir.
28) Klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular.
29) Sağlık hizmeti, araştırması ve eğitimine yönelik çalışmalarının etkinliğini artırmak için bilişim teknolojilerini kullanır.
30) Bireysel çalışma süreçleri ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir.
31) Yeni bilgileri edinme, değerlendirme, mevcut bilgileri ile entegre etme, mesleki durumlara uygulama ve meslek yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir.
32) Sunduğu sağlık hizmetinin niteliğini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler