ULUSLARARASI FİNANS | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECO4142 | Ekonomik Fikirlerin Evrimi | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ÇAĞLAR YURTSEVEN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. NECİP ÇAKIR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilerin İktisadi Düşünce Tarihinin önemli isimlerini kapsamlı bir şekilde anlamalarını sağlamaya yöneliktir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Adam Smith'in İlk Yazıları 2. Smith’in Metodolojisi ve Diğer Çalışmalarına Etkisi 3. Das Adam Smith Problemi 4. David Ricardo ve Soyut Ekonomik Yaklaşım 5. Smith, Ricardo ve Emek Değer Teorisi 6. Tarihsel Materyalizm ve Diyalektik 7. Kapitalist Toplumda Emtia Fetişizmi ve Emek-Sermayesi 8. Marx ve Kriz Teorisi 9. Jevons, Walras ve Neoklasik İktisadın Ortaya Çıkışı 10. Matematiksel İktisatın Yükselişi |
Adam Smith ve Ekonomi Şafağı Smith’in yöntemi ve emek değer teorisi David Ricardo ve Katkıları Marx: Tarihsel Materyalizm ve Diyalektik Emtia Fetişizmi ve kriz teorisi, 19. Yüzyıl Ekonomistleri: Jevons ve Walras |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Adam Smith ve ekonominin doğuşu | |
2) | Adam Smith ve ekonominin doğuşu | |
3) | Smith'in yöntemi ve emek-değer teorisi | |
4) | Smith'in yöntemi ve emek-değer teorisi | |
5) | Ders Tekrarı | |
6) | David Ricardo ve katkıları | |
7) | David Ricardo ve Katkıları | |
8) | Ders Tekrarı | |
9) | Marx: Tarihsel materyalizm ve diyalektik | |
10) | Marx: Tarihsel materyalizm ve diyalektik | |
11) | Mal fetişizmi ve kriz teorileri, 19. yüzyıl son dönem iktisatçıları: Jevons ve Walras | |
12) | Mal fetişizmi ve kriz teorileri, 19. yüzyıl son dönem iktisatçıları: Jevons ve Walras | |
13) | Sunum | |
14) | Sunum |
Ders Notları / Kitaplar: | Mark Blaug “Economic Theory in Resrospect” Cambridge University Press, 5th edition 2002 |
Diğer Kaynaklar: | - |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 6 | 90 |
Sunum / Seminer | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 147 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 3 |
2) | Finansal sorunlara yönelik analitik yaklaşımlar geliştirme ve problem çözme kabiliyetine sahip olmak | 3 |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argumanları tüm detayları ile kavramak | 2 |
4) | Finans alanında lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe ve yaşam boyu öğrenme farkındalığına sahip olmak | 2 |
5) | Finansın teorik ilkelerini iş yaşamının gerçekliklerine uygulayabilmek | 2 |
6) | Uluslararası finansal piyasaların gereksinimlerinin anlayarak yönetimsel sorunlara yönelik çözüm geliştirmek | 2 |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünceler geliştirebilmek | 4 |
8) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkilerini bilerek hem yerel hem uluslararası boyutta karar alabilmek | 5 |
9) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli finansal uygulamaları kullanabilmek | 3 |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 1 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, akademik dünya ve iş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | 2 |
12) | İş yaşamı ve akademik hayatta objektif olarak eleştiri geliştirmek ve özeleştiri yapacak perspektife sahip olmak | 2 |