ECO1211 Introduction to Economics IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECO1211 İktisada Giriş I Bahar 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ÇAĞLAR YURTSEVEN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. NECİP ÇAKIR
Doç. Dr. ÇAĞLAR YURTSEVEN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Ekonomiye Giriş-I, göreceli kıtlık, verimlilik ve refah, seçim maliyeti ve piyasa yapıları gibi konuları kapsayan giriş seviyesi bir kurstur. Birincil amacı, ekonomik ilkeler ve konular hakkında temel bir anlayış geliştirmektir. Ekonomik okuryazarlığınızı geliştirir ve ekonominin bireylerin, işletmelerin ve toplumun genel olarak günlük yaşamıyla nasıl ilişkili olduğunu öğretir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Günlük hayatı açıklamak için ekonominin temel kavramlarını kullanabilecek,
2. Temel ekonomi teorilerini kullanarak piyasadaki alıcı ve satıcıların davranışlarını açıklayabilecek,
3. Piyasadaki alıcı ve satıcı davranışlarını etkilemede hükümetin rolünü açıklayabilecek,
4. Piyasa ekonomisinde kârın rolünü açıklayabilecek,
5. Farklı piyasa yapılarındaki firma davranışlarını belirleyebilecek.

Dersin İçeriği

Dersin öğretim yöntemleri Anlatım,Soru Çözümü şeklindedir.
Temel Unsurlar: Giriş, ekonomik düşünme biçimi, ticaret için temel araçlar, piyasa ekonomisinin işleyişi, talep ve arz davranışı, hükümetin piyasalar üzerindeki etkisi, ekonomik fazlalık ve piyasa ekonomisi, üretim ve kar maliyeti, rekabetçi piyasalar ve tekel, kusurlu pazarlar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Ekonominin On İlkesi ve Bir Ekonomist Gibi Düşünmek MANKIW & TAYLOR 2nd ed., Ch.1, 2 MRU:  1. Introduction    
3) Arz ve Talep Piyasa Güçleri MANKIW & TAYLOR 2nd ed., Ch. 4 MRU: 2. Supply, Demand and Equilibrium
4) Elastiklik ve Uygulamaları MANKIW & TAYLOR 2nd ed., Ch. 5 MRU: 3. Elasticity and Its Application
5) Arz, Talep ve Hükümet Politikaları MANKIW & TAYLOR 2nd ed., Ch. 6 MRU: 4. Taxes and Subsidies AND 6. Price Ceilings and Price Floors     
6) Ders tekrarı
7) Tüketiciler, Üreticiler ve Piyasaların Verimliliği MANKIW & TAYLOR 2nd ed., Ch. 7 MRU 2:   Supply, Demand and Equilibrium (Subsections Consumer Surplus and Producer Surplus)    
8) Vize Sınavı
9) Üretim Maliyetleri MANKIW & TAYLOR 2nd ed., Ch.13 MRU 9: Costs and Profit Maximization under Competition
10) Rekabetçi Piyasalardaki Firmalar MANKIW & TAYLOR 2nd ed., Ch.14 MRU 10: Competition and Invisible Hand   
11) Tekel MANKIW & TAYLOR 2nd ed., Ch. 15 MRU 11: Monopoly
12) Tekelci Rekabet MANKIW & TAYLOR 2nd ed., Ch.16
13) Oligopol ve Oyun Teorisi MANKIW & TAYLOR 2nd ed., Ch.17
14) Ders tekrarı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Economics, Gregory MANKIW & Mark P. TAYLOR, Cengage Publishing. (2nd, 3rd or 4th eds.)
Diğer Kaynaklar: Marginal Revolution University: https://mru.org/courses/principles-economics-microeconomics/introduction-microeconomics

• The Undercover Economist, Tim HARFORD
• Freakonomics, Steven D. LEVITT & Stephen J. DUBNER
• Naked Economics: Undressing the Dismal Science, Charles WHEELAN

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 11 154
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 196

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.