Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İktisadın on prensibi:Değiş tokuş, maliyetler, rasyonellik, fırsat maliyeti, piyasa ekonomileri, hükümet müdahalesi, enflasyon |
|
2) |
Iktisatçı gibi düşünmek: Bir bilim olarak iktisat, varsayımlar ve modeller, mikro ve makro iktisat, pozitif ve normatif analiz |
|
3) |
Bağımsızlık ve ticaretten elde edilen kazançlar: Üretim olanakları, mutlak ve karşılaştırmalı avantaj |
|
4) |
Talep ve arzın piyasa kuralları: Rekabetçi bir piyasanın doğası, bireysel talep ve piyasa talebi, bireysel arz ve piyasa arzı, denge, dengede değişmeler |
|
5) |
Elastikiyet ve uygulamaları: Talebin fiyat elastikiyeti ve hesaplanması, toplam gelir ve talep elastikiyeti, arzın fiyat elastikiyeti ve hesaplanması |
|
6) |
Arz, talep hükümet politikası: Fiyat kontrolleri, fiyat taban ve tavanları, vergiler |
|
7) |
Ders Tekrarı |
|
8) |
Tüketiciler, üreticiler ve etkinlik: Tüketici ve üretici artığı, piyasa etkinliği |
|
9) |
Vergilemenin maliyeti: Vergilemenin dara kaybı, dara kaybının bileşenleri, vergi geliri, Laffer eğrisi |
|
10) |
Uluslarası ticaret: Ticaretin bileşenleri, Tarife ve kotanın etkileri |
|
11) |
Dışsallıklar ve kamusal mallar:Dışsallık, Dışsallığı içselleştirmek, işlem maliyetleri, kamusal mallar, özel mallar, ortak kaynaklar, beleşçi |
|
12) |
Üretim maliyetleri: Toplam gelir, toplam maliyet ve kar, üretim fonksiyonu, sabit ve değişken maliyetler, ortalama ve marjinal maliyetler, maliyet eğrileri, kısa ve uzun dönemde maliyetler |
|
13) |
Rekabetçi piyasalarda firmalar: Kar maksimizasyonu ve firma arzı |
|
14) |
Monopol: Monopollerin üretim ve fiyatlama kararları, kar maksimizasyonu, monopollerin karı, monopolün refah maliyeti, monopollere karşı kamusal politika, fiyat ayrımcılığı
Oligopol: Goyun teorisi ve işbirliği, oligopollere karşı kamusal politika |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|