Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
|
2) |
Ekonominin On İlkesi ve Bir Ekonomist Gibi Düşünmek |
MANKIW & TAYLOR 2nd ed., Ch.1, 2
MRU: 1. Introduction |
3) |
Arz ve Talep Piyasa Güçleri |
MANKIW & TAYLOR 2nd ed., Ch. 4
MRU: 2. Supply, Demand and Equilibrium |
4) |
Elastiklik ve Uygulamaları |
MANKIW & TAYLOR 2nd ed., Ch. 5
MRU: 3. Elasticity and Its Application |
5) |
Arz, Talep ve Hükümet Politikaları |
MANKIW & TAYLOR 2nd ed., Ch. 6
MRU: 4. Taxes and Subsidies AND 6. Price Ceilings and Price Floors |
6) |
Ders tekrarı
|
|
7) |
Tüketiciler, Üreticiler ve Piyasaların Verimliliği |
MANKIW & TAYLOR 2nd ed., Ch. 7
MRU 2: Supply, Demand and Equilibrium (Subsections Consumer Surplus and Producer Surplus) |
8) |
Vize Sınavı |
|
9) |
Üretim Maliyetleri |
MANKIW & TAYLOR 2nd ed., Ch.13
MRU 9: Costs and Profit Maximization under Competition |
10) |
Rekabetçi Piyasalardaki Firmalar |
MANKIW & TAYLOR 2nd ed., Ch.14
MRU 10: Competition and Invisible Hand |
11) |
Tekel |
MANKIW & TAYLOR 2nd ed., Ch. 15
MRU 11: Monopoly |
12) |
Tekelci Rekabet |
MANKIW & TAYLOR 2nd ed., Ch.16 |
13) |
Oligopol ve Oyun Teorisi |
MANKIW & TAYLOR 2nd ed., Ch.17 |
14) |
Ders tekrarı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|