SOC4053 VictimologyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SOC4053 Mağdur Bilimi Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. MİNE ÖZAŞÇILAR
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. MİNE ÖZAŞÇILAR
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: Ders viktimoloji alanında çağdaş gelişimlere, kavramsal boyutlara, temel kavramlara ve literatüre, alt dallarına ve kriminoloji ve adli yargılama sürecindeki rolüne odaklanmakatadır. Viktimolojinin tarihsel ve gelişen rollerini derinlemesine ele alınacaktır. Ayrıca ders, çağdaş programların analizini ve Türkiye’de adli yargılama sürecindeki magdurları da ele alacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler aşağıda sıralananları gerçekleştirmeye muktedir olacaklar:
1)Mağdur ve mağdurbilim kavramlarını tanımlayabilecek
2)Viktiminoloji ve sosyoloji arasındaki ilişkiyi analiz edebilecek,
3)Suç ve suçun etkilerini ölçebilecek,
4)Viktimolojinin tarihçesini anlayabilecek,
5)Türk adli yargıama sürecini ve mağdurların durumlarını analiz edebilecek,
6)Mağduriyetin sonuçlarını analiz edebilecek,
7)Mağdur destek programlarını anlayabilecek,
8)Kadın mağdurlar ile ilgili sorunların farkına varabilcek,
9)Çocuk fiziksel ve cinsel mağduriyetindeki dinamikleri anlayabilecek,
10)Özel mağduriyet biçimlerini kavrayabilecek,
11)Kurumsal boyuttaki mağduriyetin dinamiklerinianlayabilecek,
12)Viktimilojinin uluslararası boyutunu anlayabilecek

Dersin İçeriği

Ders, viktimolojinin tarihsel gelişimine ve Türkiye'de adli mekanizma sürecinde mağdurların artan rolünü inceleyecektir. Mağdur destek programlarının önemi vurgulanarak, mağduriyetin farklı alanlardaki dinamikleri tartışılacaktır. Ayrıca ders suçun mağdura etkisi, suç mağduriyetinin sonuçları, viktimolojinin uluslararası boyutları başlıklarını da içermektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Viktimolojiye Giris Ders programını okumak
2) Viktimolojinin Tarihçesi • Hukukun gelişimi • Sosyal Güçler • Viktimioloji Teorileri Harvey Wallece, Allyn and Bacon (2007). Victimology : Legal, Psychological, and Social Perspectives”, , Pearson. Judith M. Sgarzi and Jack McDevitt (2003). Victimology : A study of crime victims and their roles”, Prentice Hall.
3) Suçun ölçümü ve etkileri • Resmi raporlar • Diğer raporlar Harvey Wallece, Allyn and Bacon (2007). Victimology : Legal, Psychological, and Social Perspectives”, , Pearson.
4) Adli yarglama süreci ve mağdurlar Adli yargılama sürecinde mağdu ile ilgili düzenlemeler Victims and Victimisation a Reader, edited by Brian Williams and Hannah Goodman Chong, McGrawHill, 2009 Odev: Proje onerisi hazırlanmak
5) Türk Adli yargılama sistemi
6) Mağduriyetin Sonuçları • Fiziksel Sonuçları • Psikoloijk Sonuçları • Finansal Sonuçları Judith M. Sgarzi and Jack McDevitt (2003). Victimology : A study of crime victims and their roles”, Prentice Hall.
7) Mağdurlara Destek • Medya • Yasal düzenlemeler Harvey Wallece, Allyn and Bacon (2007). Victimology : Legal, Psychological, and Social Perspectives”, , Pearson.
8) Özel mağduriyet türleri • Aile içi şiddet mağdurları • Çocuk mağdurlar • Adam öldürme suçu mağdurları • Kadın mağdurlar Judith M. Sgarzi and Jack McDevitt (2003). Victimology : A study of crime victims and their roles”, Prentice Hall.
9) PROJE Sunumları
10) Özel mağduriyet türleri • Yaşlı mağdurlar • Nefret suçu mağdurları Judith M. Sgarzi and Jack McDevitt (2003). Victimology : A study of crime victims and their roles”, Prentice Hall.
11) Seri Cinayet Mağdurları Flört tecavüzleri ARA Sınav Victims and Victimisation a Reader, edited by Brian Williams and Hannah Goodman Chong, McGrawHill, 2009
12) Kurumlardaki Mağdurlar • Okul şiddeti mağdurları • Kampüs şiddeti mağdurları Harvey Wallece, Allyn and Bacon (2007). Victimology : Legal, Psychological, and Social Perspectives”, , Pearson
13) Kurumlardaki Mağdurlar • İşyeri şiddeti • Mağdursuz suçların mağduru Harvey Wallece, Allyn and Bacon (2007). Victimology : Legal, Psychological, and Social Perspectives”, Pearson
14) Mağdur Hakları Viktimolojinin uluslararası boyutu • History and leaders in the field • Crime victim surveys • Globalization of crime and victims • The united nations • The international criminal court • International victimization War, natural disasters, and other Harvey Wallece, Allyn and Bacon (2007). Victimology : Legal, Psychological, and Social Perspectives”, , Pearson. Judith M. Sgarzi and Jack McDevitt (2003). Victimology : A study of crime victims and their roles”, Prentice Hall.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Victimology : Legal, Psychological, and Social Perspectives”, Harvey Wallece, Allyn and Bacon, Pearson, 2007

Victimology : A study of crime victims and their roles Judith M. Sgarzi and Jack McDevitt, Prentice Hall, 2003.

Victims and Victimisation a Reader edited by Brian Williams and Hannah Goodman Chong, McGrawHill, 2009
Diğer Kaynaklar: Additional readings will be provided.
Ek okumalar sağlanacaktır.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 16 % 10
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 1 10 10
Proje 1 20 20
Ara Sınavlar 2 4 8
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 124

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) - Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma 2
2) - Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 4
3) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 5
4) - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 3
5) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 3
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 3