YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SOC2052 | Siyasal Antropoloji | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. AYŞEGÜL AKDEMİR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | "." |
Dersin Amacı: | Siyasal Antropoloji dersinin amacı, siyasal gücün yapısını antropolojik bir perspektiften anlamaya çalışmaktır. Derste, geleneksek antropolojik yaklaşımdan daha güncel eleştiri içeren yaklaşımlarla küreselleşme bağlamında insanlığın, toplumların, kültürlerin, dinlerin ve güvenlik söylemiyle gücün sağlamlaştırılmasının işlevlerinin yapısı incelenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu derste başarılı olan öğrenciler aşağıda sıralananları gerçekleştirmeye muktedir olacaklar: 1)Toplum, kültür, siyaset ve gücü çalışırken kullanılan antropolojik yaklaşımını tanımlamak 2)Siyasal Antropoloji ile ilgili temek teorileri tanımlamak ve karşılaştırmak 3)Siyasal Antropoloji hakkında temel konular, problemler ve bulgular hakkında bilgi sahibi olduğunu göstermek 4)Küreselleşme bağlamında insanlık, toplum, kültür, din, güç, ve güvenlik ile ilgili güncel problemlere sosyal antropoloji perspektifi ve bakışaçılarını uygulamak 5)Kültür, din, güç, ve güvenlik söyleminin bireylerin günlük yaşamı ve farklı sosyal gruplara etkisini ve küreselleşmenin yerel siyasal organizasyonların söylemine etkisini incelemek 6)Kültür, din, güç ve güvenlik söylemleri arasındaki ilişki ve etkileşimi anlamak 7)Kültür, din, güç ve güvenlik üzerine yazılmış metinleri eleştirel bir şekilde değerlendirme becerisi geliştirmek 8)Politika, güç ve güvenliğin sosyal dinamiklerini objektif bir şekilde değerlendirme becerisi kazanmak 9)Devlet, toplum ve kültür çalışmalarında nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanabilmek 10)Siyasal Antropoloji alanında araştırma önerisi yazabilmek ve araştırma dizayn edebilmek |
Bu ders yedi bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde öğrencilere sosyal bilim, antropoloji ve söylem analizinin en güncel metodolojileri tanıtılacaktır. İkinci bölümde milliyetçilik ve hayali cemiyet kavramları yoluyla oluşturulan siyasal kimliğin oluşumu analiz edilecek. Üçüncü bölümde ise ilk olarak sosyal antropoloji tanıtılacak ve sonra 1960’larda antropologlar tarafından devletin olmadığı ilkel toplumlarda çalışılan siyasal antropoloji incelenecek. Dini inançlar yoluyla yapılandırılmış devlet düzenlerinin ortaya çıkışı da bu bölümde incelenecek. Dört, beş ve altıncı bölümler antropologların çalıştıkları toplumdaki dönüşümler, güvenlik ve güvensizliğe dair ikilem, küresel siyasal ekonomideki değişimler, antropoloji alanının dışındaki düşünürlerin etkisiyle antropologların güç kavramını yeniden düşünmesi, kavramlaştırmasına odaklanmaktadır. Bunu yaparken, hem formal siyaset hem de gücün gündelik yaşam içerisindeki formları, güvenlik söyleminin nasıl oluştuğu incelenecektir. Daha sonra siyaset, güç ve kültür kavramları küreselleşme çağı bağlamında değerlendirilecek. Son bölümde ise modern siyasal dinin inşası (Emilio Gentile), kitlelerin güç tarafından nasıl etkilendiği (Elias Canetti) ve Yahudilerin yaşamında nasıl tek geçici yaşam boyutu inşa edildiği incelenecektir (Shlomo Sand). Bu derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri klasik öğrenme yöntemlerinin yanı sıra okuma, bireysel çalışma ve teknoloji destekli öğrenme, eğitsel oyun, işbirliğine dayalı öğrenme ve tartışma şeklindedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | Thomas Hojrup, 2003, State, Culture and Life Modes, Aldershot: Ashgate, Introduction • Lewellen, Ted. C. 2003. Political Anthropology – An Introduction. London: Praeger. Chapter 1. • Gledhill, John. 2000. Power and its Disguises: Anthropological Perspectives on Politics. London: Pluto. Chapter 1. |
2) | Bölüm 1: Metodoloji: Yaşam biçimleri Devlet, Kültür ve Yaşam Biçimleri | Thomas Hojrup, 2003, State, Culture and Life Modes, Aldershot: Ashgate, Chapter 1 • Lewellen, Ted. C. 2003. Political Anthropology – An Introduction. London: Praeger.Chapter 2. • Gledhill, John. 2000. Power and its Disguises: Anthropological Perspectives on Politics.London: Pluto. Chapter 2. |
3) | Bölüm 1: Metodoloji: Yaşam biçimleri Devler, Kültür ve Yaşam Biçimleri | Thomas Hojrup, 2003, State, Culture and Life Modes, Aldershot: Ashgate, Chapter 2 • Lewellen, Ted. C. 2003. Political Anthropology – An Introduction. London: Praeger.Chapter 3. • Gledhill, John. 2000. Power and its Disguises: Anthropological Perspectives on Politics. London: Pluto. Chapter 3. |
4) | Bölüm 2: Siyasal ANtropoloji ve Din Antropolojisi | Thomas Hojrup, 2003, State, Culture and Life Modes, Aldershot: Ashgate, Chapter 3 • Lewellen, Ted. C. 2003. Political Anthropology – An Introduction. London: Praeger. Chapter 4. • Gledhill, John. 2000. Power and its Disguises: Anthropological Perspectives on Politics.London: Pluto. Chapter 4. |
5) | Bölüm 2: Siyasal Antropoloji ve Din Antropolojisi | Thomas Hojrup, 2003, State, Culture and Life Modes, Aldershot: Ashgate, Chapter 4 • Lewellen, Ted. C. 2003. Political Anthropology – An Introduction. London: Praeger. Chapter 5. • Gledhill, John. 2000. Power and its Disguises: Anthropological Perspectives on Politics. London: Pluto. Chapter 5 • BOOK REVIEW SUBMIT |
6) | Bölüm 3: Kimlik ve Milliyetçilik | Hall, Stuart, and du Gay, Paul. Ed. 2007. Questions of Cultural Identity. London: Sage Publications. • Hobsbawm, E.J.. Ed. 2010. Nations and Nationalism since 1780: Programme, Myth, Reality. Cambridge University Press. Chapter 6 • Lewellen, Ted. C. 2003. Political Anthropology – An Introduction. London: Praeger.Chapter 6. • Gledhill, John. 2000. Power and its Disguises: Anthropological Perspectives on Politics. London: Pluto. Chapter 6. |
7) | Konu tekrarı ve ödev (proje önerisi) teslimi | Bu hafta için okuma bulunmamaktadır, genel tekrar yapılacaktır. |
8) | Bölüm 3: Kimlik ve Milliyetçilik | Hearn, Jonathan. 2006. Rethinking Nationalism: A Critical Introduction. New York: Palgrave Macmillian. • Anderson, Benedict. Ed. 2006. Imagined Communities. London: Verso. 7 • Lewellen, Ted. C. 2003. Political Anthropology – An Introduction. London: Praeger. Chapter 7. • Gledhill, John. 2000. Power and its Disguises: Anthropological Perspectives on Politics. London: Pluto. Chapter 7. |
9) | Bölüm 4: Güç Küresel Çağda Güç | Lewellen, Ted. C. 2003. Political Anthropology – An Introduction. London: Praeger. Chapter 8. • Gledhill, John. 2000. Power and its Disguises: Anthropological Perspectives on Politics. London: Pluto. Chapter 8. |
10) | Bölüm 4: Güç İletişim Gücü | Lewellen, Ted. C. 2003. Political Anthropology – An Introduction. London: Praeger. Chapter 9. • Gledhill, John. 2000. Power and its Disguises: Anthropological Perspectives on Politics. London: Pluto. Chapter 9. |
11) | Bölüm 5: Güven ve Güvensizlik | Lewellen, Ted. C. 2003. Political Anthropology – An Introduction. London: Praeger.Chapter 10. |
12) | Bölüm 5: Güven ve Güvensizlik | Lewellen, Ted. C. 2003. Political Anthropology – An Introduction. London: Praeger.Chapter 11. |
13) | Bölüm 6: Küreselleşme ve Kültür Küreselleşme: eleştirel bir giriş Şüreselleşem ve kültür. Proje sunumu | Vincent, Joan. Ed. 2002. The Anthropology of Politics: A Reader in Ethnography, Theory, and Critique. Malden, MA: Blackwell. Chapter 32. |
14) | Bölüm 6: Küreselleşme ve Kültür | Vincent, Joan. Ed. 2002. The Anthropology of Politics: A Reader in Ethnography, Theory, and Critique. Malden, MA: Blackwell. Chapter 33 |
Ders Notları / Kitaplar: | Diğer gerekli okumalar Itslearning üzerinden öğrencilerle paylaşılacaktır. Herhangi bir materyale erişimde sorun yaşarsanız, lütfen dersin öğretim görevlisi ile iletişime geçin. Other required readings will be uploaded to students via Itslearning. If you cannot access any material, please contact the instructor of the course. |
Diğer Kaynaklar: | Moses, Jonathon W, and Knutsen, Torbjorn. 2007. Ways of Knowing – Competing Methodologies in Social and Political Research. New York: Palgrave Macmillan. Thomas Hojrup, 2003, State, Culture and Life Modes, Aldershot: Ashgate. Political Anthropology, and Anthropology of Religion: Lewellen, Ted. C. 2003. Political Anthropology – An Introduction. London: Praeger. Gledhill, John. 2000. Power and its Disguises: Anthropological Perspectives on Politics. London: Pluto. Bowie, Fiona. Ed. 2006.The Anthropology of Religion. Oxford: Blackwell Publishing 4. Identity and Nationalism: Hall, Stuart, and du Gay, Paul. Ed. 2007. Questions of Cultural Identity. London: Sage Publications. Hobsbawm, E.J.. Ed. 2010. Nations and Nationalism since 1780: Programme, Myth, Reality. Cambridge University Press. Hearn, Jonathan. 2006. Rethinking Nationalism: A Critical Introduction. New York: Palgrave Macmillian. Anderson, Benedict. Ed. 2006. Imagined Communities. London: Verso. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 134 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek. | |
3) | Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek. | |
4) | Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek. | |
5) | Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek. | |
6) | Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek. | |
7) | Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek. | |
8) | Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek. | |
9) | Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek. | |
10) | Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek. | 4 |
11) | Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek. | 3 |
12) | Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek. | |
13) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak. | 3 |