REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
DES1021 | Endüstriyel Tasarıma Giriş | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. MEHMET ASATEKİN |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. MEHMET ASATEKİN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu giriş dersi, öğrencilere tasarım, endüstriyel tasarım, endüstriyel tasarımcının rolü ve tasarım sürecini anlamaları için temel bilgi ve beceriler kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Endüstriyel tasarımın genel özelliklerini, mesleğin oluşumunu ve gelişimini tanımlar. 2. Endüstriyel tasarımla ilgili temel terminoloji ve kavramları açıklar. 3. Endüstriyel tasarım mesleğinin uygulama alanlarını ve bu alanlarla ilişkili diğer disiplinleri tanımlar. 4. Endüstriyel tasarımcının rolünü ve endüstriyel tasarım sürecini açıklar. 5. Endüstriyel tasarım bağlamında işlev, ürün semantiği, teknoloji faktörü, ergonomi gibi temel kavramları tartışır ve yorumlar. |
Bu ders, sunumlar, ödevler ve bir dönem ödevi aracılığıyla endüstriyel tasarımın temel kavramlarını tanıtacak şekilde yapılandırılmıştır. Derslerde ele alınacak konular arasında endüstriyel tasarımın kökenleri ve doğası, görsel eğitim, işlev kavramı, ürün semantiği, tasarımda teknoloji faktörü, ergonomi, sorumlu tasarım ve çalışma metodolojileri bulunmaktadır. Ders sunumları, öğrencilerin endüstriyel tasarımın teorik ve pratik yönlerini anlamalarına rehberlik edecektir. Ödevler ve dönem ödevi, öğrencilerin sınıfta tartışılan konularla etkileşim kurmalarına ve eleştirel düşünme ile tasarım analizi becerilerini geliştirmelerine olanak tanıyacaktır. Ayrıca, sınavlar öğrencilerin ele alınan temel kavramları ne ölçüde kavradıklarını değerlendirecektir. Dersin öğretim yöntemleri şunlardır: ders anlatımı, okuma, tartışma ve bireysel çalışma. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | - |
2) | Endüstriyel Tasarımın kökenleri | - |
3) | Endüstriyel Tasarımın kökenleri | Ödev 1 |
4) | Endüstriyel Tasarımın doğası | Ödev 1 teslim |
5) | Neden görsel eğitim? | Ödev 2 |
6) | Sanat nedir? | Ödev 2 teslim |
7) | İşlev kavramı | Dönem ödevinin duyurulması |
8) | Ara Sınav | Sınav hazırlığı |
9) | Ürün semantiği | Ödev 3 |
10) | Ürün semantiği | Ödev 3 teslim |
11) | Tasarımda teknoloji faktörü | Ödev 4 |
12) | Ergonomi ve tasarım | Ödev 4 teslim |
13) | Sorumlu tasarım | Ödev 5 |
14) | Çalışma metodolojisi | Ödev 5 teslim Dönem ödevi teslim |
14) | Çalışma metodolojisi | Ödev 5 teslim Dönem ödevi teslim |
Ders Notları / Kitaplar: | Munari, B., Design as Art. (1970) Middlesex: Penguin |
Diğer Kaynaklar: | - |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 5 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 35 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 65 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 3 | 6 |
Proje | 1 | 8 | 8 |
Ödevler | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 75 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak | 2 |
2) | Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek | |
3) | Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek | |
4) | Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek | |
5) | Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek | |
6) | Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek | |
7) | Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak | |
8) | Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek |