DES1021 Introduction to Industrial Design IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
DES1021 Endüstriyel Tasarıma Giriş Bahar 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. MEHMET ASATEKİN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. MEHMET ASATEKİN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu giriş dersi, öğrencilere tasarım, endüstriyel tasarım, endüstriyel tasarımcının rolü ve tasarım sürecini anlamaları için temel bilgi ve beceriler kazandırmayı amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Endüstriyel tasarımın genel özelliklerini, mesleğin oluşumunu ve gelişimini tanımlar.
2. Endüstriyel tasarımla ilgili temel terminoloji ve kavramları açıklar.
3. Endüstriyel tasarım mesleğinin uygulama alanlarını ve bu alanlarla ilişkili diğer disiplinleri tanımlar.
4. Endüstriyel tasarımcının rolünü ve endüstriyel tasarım sürecini açıklar.
5. Endüstriyel tasarım bağlamında işlev, ürün semantiği, teknoloji faktörü, ergonomi gibi temel kavramları tartışır ve yorumlar.

Dersin İçeriği

Bu ders, sunumlar, ödevler ve bir dönem ödevi aracılığıyla endüstriyel tasarımın temel kavramlarını tanıtacak şekilde yapılandırılmıştır. Derslerde ele alınacak konular arasında endüstriyel tasarımın kökenleri ve doğası, görsel eğitim, işlev kavramı, ürün semantiği, tasarımda teknoloji faktörü, ergonomi, sorumlu tasarım ve çalışma metodolojileri bulunmaktadır. Ders sunumları, öğrencilerin endüstriyel tasarımın teorik ve pratik yönlerini anlamalarına rehberlik edecektir. Ödevler ve dönem ödevi, öğrencilerin sınıfta tartışılan konularla etkileşim kurmalarına ve eleştirel düşünme ile tasarım analizi becerilerini geliştirmelerine olanak tanıyacaktır. Ayrıca, sınavlar öğrencilerin ele alınan temel kavramları ne ölçüde kavradıklarını değerlendirecektir.
Dersin öğretim yöntemleri şunlardır: ders anlatımı, okuma, tartışma ve bireysel çalışma.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş -
2) Endüstriyel Tasarımın kökenleri -
3) Endüstriyel Tasarımın kökenleri Ödev 1
4) Endüstriyel Tasarımın doğası Ödev 1 teslim
5) Neden görsel eğitim? Ödev 2
6) Sanat nedir? Ödev 2 teslim
7) İşlev kavramı Dönem ödevinin duyurulması
8) Ara Sınav Sınav hazırlığı
9) Ürün semantiği Ödev 3
10) Ürün semantiği Ödev 3 teslim
11) Tasarımda teknoloji faktörü Ödev 4
12) Ergonomi ve tasarım Ödev 4 teslim
13) Sorumlu tasarım Ödev 5
14) Çalışma metodolojisi Ödev 5 teslim Dönem ödevi teslim
14) Çalışma metodolojisi Ödev 5 teslim Dönem ödevi teslim

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Munari, B., Design as Art. (1970) Middlesex: Penguin
Diğer Kaynaklar: -

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 5 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 35
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 65
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 2 3 6
Proje 1 8 8
Ödevler 5 5 25
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak 2
2) Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
3) Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek
4) Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek
5) Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek
6) Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek
7) Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak
8) Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek