İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ENV4401 | Çevresel Etki ve Risk Değerlendirmesi | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HÜSEYİN ÖZDEMİR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, mühendislik tesisleri, süreçler ve ürünleri ile ilgili ekosistem ve insan üzerindeki etkilerin, risklerin değerlendirilmesi ve yönetilmesi için ele alınan süreç ve teknikleri tartışmaktır. Hem biyofiziksel hem sosyal etkileri ele alınmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Maruziyeti ve riski değerlendirmenin teori ve yöntem tarif eder. 2. Maruziyet ile sağlık risklerinin ilişkisinin tanımlar. 3. Maruziyet tipinin çıkarımlarını tanımlar. 4. Maruziyet ve riski matematiksel ve istatistiksel modellerle hesaplar. 5. Hava, su ve topraktaki kirleticilere maruziyeti örnekler ve analitik yöntemlerle ölçer. 6. Risk yönetimini ve iletişimini açıklar. 7. Zehirlilik değerlendirmesini uygular. 8. Belirsizliği analiz eder. 9. Maruziyet ölçüm yöntemlerini seçer. |
Çevresel etki ve risk değerlendirmesi yönemlerine giriş. Teknik ve teknik olmayan parametrelerin kullanılarak çevresel etki analizi, çevresel etki değerlendirme mevzuatı, etki tahminleri, stratejik etki değerlendirme. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Çevresel değerlendirme işlemleri | |
2) | Çevresel düzenlemeler | |
3) | Etki değerlendirme teknikleri | |
4) | Mühendislik risk analizi | |
5) | Sağlık riskinin değerlendirilmesi | |
6) | Risk yönetimi ve iletişimi | |
7) | Sosyal etki değerlendirme / Ara sınav | |
8) | Çevre yönetim sistemleri | |
9) | Etkilerden korumak ve bunları konrol etmek için alternatif metodların uygulanması | |
10) | Zehirlilik değerlendirmesi | |
11) | Belirsizlik analizi | |
12) | Maruziyet ölçüm metodları / Ara sınav | |
13) | Maruziyeti değerlendirme stratejileri | |
14) | Maruziyet ve risk değerlendirme örnekleri |
Ders Notları / Kitaplar: | 1) Handouts and reading material will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | 1) Dennis J. Paustenbach. 2002. Human and Ecological Risk Assessment: Theory and Practice (1st edition). Wiley-Interscience. ISBN-10: 0471147478. 2) http://www.atsdr.cdc.gov 3) http://www.epa.gov |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 6 | % 25 |
Ara Sınavlar | 2 | % 35 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 4 | 60 |
Küçük Sınavlar | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 114 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık inşaat mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | İnşaat mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
4) | İnşaat mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
5) | Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | İnşaat mühendisliği disiplininde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; inşaat mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | İnşaat mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın inşaat mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; inşaat mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |