ENERJİ SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ESE4995 | Yaz Stajı II | Güz | 0 | 0 | 0 | 4 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ÖZCAN HÜSEYİN GÜNHAN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi CANAN ACAR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Geçerli değildir. |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere teorik bilgilerini gerçek sistemlere uygulayabilmek fırsatı tanımaktır. Öğrencilerin, mühendislerin temel görev ve sorumluluklarını da öğrenmeleri beklenmektedir. Rapor yazma tekniklerinin temelleri de bu derste öğretilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Teorik mühendislik bilgisini gerçek hayattaki sistemlerin analizine uygulayabilmek II. Üretim sistemlerinde karşılaşılan enerjiyle ilgili sorunlara çözüm önerileri getirebilmek III. Yaz stajının gerçekleştirildiği firmanın kurumsal verimliliğini değerlendirebilmek IV. Etkili rapor yazma tekniklerinin temelini öğrenebilmek |
Enerji alanında faaliyet gösteren bir firmada en az 4 haftalık (20 iş gününe tekabül edecek şekilde) gerçekleştirilen yaz stajı. Özellikle üretim, operasyon, bakım, yönetim ve güvenlik alanlarına ağırlık verilmelidir. Yaz Stajı Rehberi adı altında bir rapor yazımı da gerekmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Rapor yazımı | |
2) | Rapor yazımı | |
3) | Rapor yazımı | |
4) | Rapor yazımı | |
5) | Rapor yazımı | |
6) | Rapor yazımı | |
7) | Rapor yazımı | |
8) | Rapor yazımı |
Ders Notları / Kitaplar: | Firma hakkındaki bilgiler, firmanın internet sitesinden veya öğrenciden sorumlu mühendisten temin edilebilir. Rapor yazımı ile ilgili şablon ise, bölümün internet sitesinden indirilebilir. Information regarding the company can be obtained from the website of the company or from the supervising engineering of the trainee student. The template for the Summer Practice Guide report can be downloaded from the department's website. |
Diğer Kaynaklar: | To be provided by the lecturer. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Derse Özgü Staj | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Derse Özgü Staj | 1 | 100 | 100 |
Toplam İş Yükü | 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve Enerji Sistemleri Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 4 |
2) | Karmaşık Enerji Sistemleri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 4 |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 5 |
4) | Enerji Sistemleri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 4 |
5) | Karmaşık Enerji Sistemleri Mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 5 |
6) | Enerji Sistemleri Mühendisliğini ilgilendiren problemlerde disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 4 |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 4 |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 5 |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Enerji Sistemleri Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olma. | 5 |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olma. | 5 |
11) | Enerji Sistemleri Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahip olma. | 5 |