SEN4931 Special Topics in Software Engineering IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYONÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SEN4931 Yazılım Mühendisliğine Özel Konular I Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. MEHMET ALPER TUNGA
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. NAFİZ ARICA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Yazılım mühendisliğinde güncel teknik gelişmeler ile gelişmiş tasarım desenleri gibi çeşitli konularının incelenmesi. Kurumsal sistemler ve bu sistemlerin çözüm teknikleri ile yazılım mühendisliği kavramları uygulamaları.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. SOA temellerini anlatır
2. SOA zaman çizelgesini anlatır
3. Web hizmetleri çerçevesini analiz eder
4. SOA ilkelerini tanımlar
5. SOA katmanlarını analiz eder
6. SOA yaşam döngüsü safhalarını analiz eder
7. Servis analizini tanımlar
8. Hizmet modellemeyi tanımlar
9. Hizmet odaklı tasarımı analiz eder

Dersin İçeriği

Dersin içeriği servis odaklı mimari (soa) tanıtımı, soa evrimi, web hizmetleri çerçevesi, web hizmetleri ve çağdaş soa, hizmet oryantasyon ilkeleri, soa uygulama ve iş hizmet katmanları, soa planlama hizmet katmanı ve agnostik hizmetleri, soa teslimat yaşam döngüsü aşamaları, servis odaklı analiz, servis modelleme, servis odaklı tasarım, wsdl konularından oluşmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Servis Odaklı Mimari (SOA) Tanıtımı
2) SOA Evrimi
3) Web Hizmetleri Çerçevesi
4) Web Hizmetleri ve Çağdaş SOA
5) Hizmet Oryantasyon İlkeleri
6) SOA Uygulama ve İş Hizmet Katmanları
7) SOA Uygulamaları / Arasınav I
8) SOA Plalama Hizme Katmanı ve Agnostik Hizmetleri
9) SOA Teslimat Yaşam Döngüsü Aşamaları
10) Servis Odaklı Analiz
11) Servis modelleme
12) Servis Modelleme / Arasınav II
13) Servis Odaklı Tasarım
14) WSDL

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Service-Oriented Architecture (SOA): Concepts, Technology, and Design, Thomas Erl 978-0131858589
Diğer Kaynaklar: Yok

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 10
Ödev 2 % 10
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 3 5 15
Ödevler 2 5 10
Küçük Sınavlar 2 3 6
Ara Sınavlar 2 14 28
Final 1 17 17
Toplam İş Yükü 118

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak.
2) Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek.
3) Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak.
4) Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak.
5) Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek.
6) Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek.
7) Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek.
8) Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek.
9) Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
10) Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek.
11) Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek.
12) Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak.