SEN2104 Database Management SystemsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SEN2104 Veritabanı Yönetim Sistemleri Bahar 3 2 4 7
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TAMER UÇAR
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi TAMER UÇAR
Arş.Gör. SEVGİ CANPOLAT
Dr. Öğr. Üyesi ÖZGÜR ERKUT ŞAHİN
Arş.Gör. MERVE ARITÜRK
Prof. Dr. ADEM KARAHOCA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Öğrenciler, varlık-ilişki modelini kullanarak veritabanlarını analiz etme ve tasarlama becerilerine sahip olacaklardır. İlişkisel cebir ve SQL gibi veritabanı sorgulama tekniklerini tanımlama becerilerine sahip olacaklardır. Bu konuların yanı sıra, ilişkisel veritabanı tasarımı yaklaşımını, indeksleme, sorgu işleme ve sorgu optimizasyonunu konularını belirleyebilme becerilerine sahip olacaklardır. Ayrıca temel veri analizi ve veri madenciliği kavramlarını tanımlayabileceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Varlık ilişki modelini tanımlar.
2. İlişkisel veri modelini tanımlar.
3. İlişkisel cebir dilini tanımlar.
4. SQL dilini tanımlar.
5. İlişkisel veritabanı tasarımı yaklaşımını belirler.
6. İndeksleme, sorgu işleme ve sorgu optimizasyonu yaklaşımını belirler.
7. Temel veri analizi ve veri madenciliği konularını tanımlar.

Dersin İçeriği

Ders içeriği varlık ilişki modeli, ilişkisel veri modeli, ilişkisel cebir, SQL, ilişkisel veritabanı tasarımı, indeksleme, sorgu işleme, sorgu optimizasyonu veri analizi ve veri madenciliği ile ilgili konularından oluşmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Veritabanı Yönetim Sistemlerine Giriş
2) Varlık İlişki Modeli
3) İlişkisel Veri Modeline Giriş
4) İlişkisel Cebir
5) İlişkisel Cebir
6) Veritabanı Tasarımı ve Uygulaması İçin İlişkisel Cebir İlkelerinin Uygulanması
7) Yapısal Sorgulama Dili (SQL)
8) Yapısal Sorgulama Dili (SQL)
9) İlişkisel Veritabanı Tasarımı
10) İlişkisel Veritabanı Tasarımı
11) İlişkisel Veritabanı Tasarımı
12) İndeksleme ve Sorgu İşleme
13) Sorgu İşleme ve Sorgu Optimizasyonu
14) Veri Analizi ve Veri Madenciliği

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Database System Concepts (6th Edition), Abraham Silberschatz, Henry Korth and S. Sudarshan, ISBN-13: 978-0073523323

Fundamentals of Database Systems (7th Edition), Ramez Elmasri and Shamkant Navathe, ISBN-13: 978-0133970777
Diğer Kaynaklar: -

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 3 % 20
Projeler 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 45
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 55
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Toplam İş Yükü

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.