SEN1905 Information Technologies IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SEN1905 Bilişim Teknolojileri I Güz 2 2 3 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi DİLEK KARAHOCA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu derste bilgisayar donanım, işletim sistemleri, temel web sitesi tasarımı ve ofis uygulamaları üzerinde durulacaktır. Temel bilgi teknolojileri ve yazılım eğilimleri ayrıntılı olarak verilecektir. Ağ ve iletişim uygulamalarının pratik kullanımı öğretilecektir. Web sitesi tasarım kavramları ve HTML programlama öğretilecektir. Ayrıca, internet gezinme araçları ve bunların yapılandırmaları üzerinde durulacaktır. Kelime işlemcisi, hesap tablosu, e-posta araçları gibi ofis kontrol sistemleri üzerinde durulacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Dijital aygıtları, veri gösterimini ve işlenmesini tanımlar ve tarif eder
2. Bilgisayarın temel bileşenlerini ve ağ yapısını tanımlar ve tarif eder
3. İşletim sistemlerinin temelini tanımlar ve tarif eder
4. İnternet uygulamalarını, hizmetlerini ve ilgili teknolojileri tanımlar ve tarif eder
5. Sayfa düzeni, yapısal değişiklikler, üst bilgi, alt bilgi, hızlı stilleme ve temalar gibi kelime işleme uygulamalarını tanımlar ve tarif eder
6. Yerleşik fonksiyonlar, formatlama, tablo yaratma ve temel makro programlama gibi hesap tablolarındaki işlemleri tanımlar ve tarif eder
7. Slayt gösterileri oluşturma ve tasarlama, efekt ve animasyon kullanımı gibi sunum hazırlama uygulamalarını tanımlar ve tarif eder
8. HTML ve web sayfası tasarımının temellerini tanımlar ve tarif eder
9. Veritabanın yapısının temellerini ve basit SQL işlemlerini tanımlar ve tarif eder
10. Dijital grafik ve videoyu tanımlar ve tarif eder, Web sayfalarındaki uygulama detaylarını analiz eder

Dersin İçeriği

Dersin içeriği bilgisayarlar ve dijital temeller, LAN ve WLAN, işletim sistemleri ve dosya yönetimi, web ve e-posta,
kelime işleme, hesap tablosu, sunum hazırlama, web tasarımının temelleri, veritabanları, dijital medya ve web düzenlemeden
oluşmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilgisayarlar ve Dijital Temeller
2) Donanım (LAN ve WLAN)
3) Yazılım (İşletim sistemleri ve dosya yönetimi)
4) Internet (Web ve e-posta)
5) Kelime işleme (I)
6) Kelime işleme (II)
7) Hesap tablosu (I)
8) Hesap tablosu (II)
9) Hesap tablosu (III)
10) Sunum hazırlama
11) Web tasarımının temelleri
12) Veritabanları
13) Dijital medya
14) Web düzenleme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Computer Concepts 2010 Parsons and Oja ISBN: 0-324-78084-0
Discovering Computers 2010 Shelly and Vermaat ISBN: 0-495-80681-1

Computer Concepts: Illustrated Brief, 8th Edition Parsons And Oja ISBN: 0538749547
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 4 % 10
Projeler 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ödevler 4 5 20
Küçük Sınavlar 5 2 10
Ara Sınavlar 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 45

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. 2
2) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 1
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 4
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. 1
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 3
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. 1
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 3
8) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. 5
9) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. 1
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 1
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 1
12) Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. 4