INE4209 Introduction to Enterprise Resource Planning with SAPBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
INE4209 SAP ile Kurumsal Kaynak Planlamaya Giriş Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ADNAN ÇORUM
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ADNAN ÇORUM
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: İş süreçlerini ve kurumsal kaynak Planlama (ERP) sistemini bütün modülleri ile açıklamak ve global olarak kullanılan ticari bir ERP programı olan SAP ile öğrencileri ERP sistemleri ile aşina hale getirmek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. ERP sistemlerini tanımlamak ve açıklamak
II. Ticari bir ERP sistemini (SAP) keşfetmek
III. İş süreçlerini tanımlamak ve açıklamak
IV. Satış ve dağıtım sistemini tanımlamak ve açıklamak
V. Satış ve dağıtım prosesini SAP üzerinde uygulamak
VI. Malzeme yönetim sistemini tanımlamak ve açıklamak
VII. Malzeme yönetim prosesini SAP üzerinde uygulamak
VIII. Üretim planlama ve uygulaması sistemini tanımlamak ve açıklamak
IX. Üretim planlama ve uygulaması prosesini SAP üzerinde uygulamak

Dersin İçeriği

ERP'ye giriş
SAP kavramları
Global Bike Inc.( Ders meteryallerinin dayandığı firma) ve programı tanıma
Entegre iş süreçleri
Satış ve dağıtım(SD)
Malzeme yönetimi(MM)
Üretim planlama ve uygulaması(PP)

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) ERP'ye giriş
2) SAP kavramları
3) SAP kavramları
4) Global Bike Inc.( Ders materyallerinin dayandığı firma) ve programı tanıma
5) Entegre iş süreçleri
6) Satış ve dağıtım (SD)
7) Satış ve dağıtım (SD)
8) Satış ve dağıtım (SD)
9) Malzeme yönetimi (MM)
10) Malzeme yönetimi (MM)
11) Malzeme yönetimi (MM)
12) Malzeme yönetimi (MM)
13) Üretim planlama ve uygulaması (PP)
14) Üretim planlama ve uygulaması (PP)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Official SAP course materials (GBI)

Diğer Kaynaklar: Simha R. Magal, Jeffrey Word (2012) Integrated Business Processes with ERP Systems, John Wiley & Sons Inc.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 6 96
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 142

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.