GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INE4107 | İş Güvenliği | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders iş yeri güvenliği, sağlık ve teftişe odaklanmaktadır. Bu ders boyunca öğrenciler iş yeri güvenliğinin ne demek olduğunu, bunun neden önemli olduğunu ve bunun bir işi nasıl etkilediğini öğrenirler. İş yeri güvenliğinin ortak alanları, ofis güvenliği, iş yeri tehlikeleri ve diğer alanlarıyla tartışılır.Ayrıca, öğrencilere herkesin yararına olacak daha güvenli bir çalışma ortamı yaratmak için önlemler öğrenirler. Diğer konular ruh sağlığı sorunları, iş yerinde şiddet, sağlık ve sağlıklı yaşam girişimlerini kapsar. Öğrenciler ayrıca bir rutin muayene yapmanın girdi ve çıktılarını,raporları dosyalama ve iş güvenliği komitesi oluşturmanın önemini öğrenirler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. İş yeri güvenliğinin, sağlığının ve denetimlerinin tanımlanması II. Ofis güvenliğinin tanımlanması III. İş yeri tehlikeleri ve güvenliğinin öğrenilmesi IV. Uygun iş yeri sağlığının tanımlanması V. Önleyici ölçümlerin tanımlanması VI. Dış mekan iş yeri güvenliğinin Özetlenmesi VII. Şirket araçlarının güvenliğinin tanımlanması VIII. İş yerindeki ruh sağlığının özetlenmesi IX. Kurumsal sağlık ve sağlıklı yaşam girişimleri tanımlanması X. Rutin denetim uygulamalarının açıklanması XI. Kaza raporlama ve soruşturmanın özetlenmesi. XII. Bir işyeri güvenliği komitesinin oluşturmasının tanımlanması komitesi. |
1.Hafta: İş yeri güvenliği, sağlığı ve denetimlerine giriş 2.Hafta: Ofis güvenliği 3.Hafta: İş yeri Tehlikeleri 4.Hafta: Diğer iş yeri güvenliği konuları 5.Hafta: İş yeri sağlığı 6.Hafta: Önleyici ölçümler 7.Hafta: Ara dönem sınavı 8.Hafta: Dış alan iş yeri güvenliği 9.Hafta: Şirket araç güvenliği 10.Hafta: İş yerinde ruh sağlığı 11.Hafta: Kurumsal sağlık ve sağlık girişimleri 12.Hafta: Rutin denetleme uygulamaları 13:Hafta: Kaza raporlama ve soruşturmaları 14.Hafta: İş yeri güvenliği komitesi kurma |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İş yeri güvenliği, sağlığı ve denetimlerine giriş | |
2) | Ofis güvenliği | |
3) | İş yeri Tehlikeleri | |
4) | Diğer iş yeri güvenliği konuları | |
5) | İş yeri sağlığı | |
6) | Önleyici ölçümler | |
7) | Dış alan iş yeri güvenliği | |
8) | Dış alan iş yeri güvenliği II | |
9) | İş yerinde ruh sağlığı | |
9) | Şirket araç güvenliği | |
11) | Kurumsal sağlık ve sağlık girişimleri | |
12) | Rutin denetleme uygulamaları | |
13) | Kaza raporlama ve soruşturmaları | |
14) | İş yeri güvenliği komitesi kurma |
Ders Notları / Kitaplar: | Textbook: Workplace Safety: A Guide for Small and Midsized Companies [Hardcover]; by Don Hopwood, Steve Thompson 1/E, Wiley, 2006. ISBN-10: 0782136044 | ISBN-13: 978- 0782136043 |
Diğer Kaynaklar: | None |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 43 |
Ara Sınavlar | 14 | 34 |
Final | 2 | 19 |
Toplam İş Yükü | 138 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | - Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | 2 |
2) | - Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 4 |
3) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 5 |
4) | - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | 3 |
5) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 3 |
6) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | 3 |