INE4107 Work SafetyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
INE4107 İş Güvenliği Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü:
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders iş yeri güvenliği, sağlık ve teftişe odaklanmaktadır. Bu ders boyunca öğrenciler iş yeri güvenliğinin ne demek olduğunu, bunun neden önemli olduğunu ve bunun bir işi nasıl etkilediğini öğrenirler. İş yeri güvenliğinin ortak alanları, ofis güvenliği, iş yeri tehlikeleri ve diğer alanlarıyla tartışılır.Ayrıca, öğrencilere herkesin yararına olacak daha güvenli bir çalışma ortamı yaratmak için önlemler öğrenirler. Diğer konular ruh sağlığı sorunları, iş yerinde şiddet, sağlık ve sağlıklı yaşam girişimlerini kapsar. Öğrenciler ayrıca bir rutin muayene yapmanın girdi ve çıktılarını,raporları dosyalama ve iş güvenliği komitesi oluşturmanın önemini öğrenirler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. İş yeri güvenliğinin, sağlığının ve denetimlerinin tanımlanması
II. Ofis güvenliğinin tanımlanması
III. İş yeri tehlikeleri ve güvenliğinin öğrenilmesi
IV. Uygun iş yeri sağlığının tanımlanması
V. Önleyici ölçümlerin tanımlanması
VI. Dış mekan iş yeri güvenliğinin Özetlenmesi
VII. Şirket araçlarının güvenliğinin tanımlanması
VIII. İş yerindeki ruh sağlığının özetlenmesi
IX. Kurumsal sağlık ve sağlıklı yaşam girişimleri tanımlanması
X. Rutin denetim uygulamalarının açıklanması
XI. Kaza raporlama ve soruşturmanın özetlenmesi.
XII. Bir işyeri güvenliği komitesinin oluşturmasının tanımlanması
komitesi.

Dersin İçeriği

1.Hafta: İş yeri güvenliği, sağlığı ve denetimlerine giriş
2.Hafta: Ofis güvenliği
3.Hafta: İş yeri Tehlikeleri
4.Hafta: Diğer iş yeri güvenliği konuları
5.Hafta: İş yeri sağlığı
6.Hafta: Önleyici ölçümler
7.Hafta: Ara dönem sınavı
8.Hafta: Dış alan iş yeri güvenliği
9.Hafta: Şirket araç güvenliği
10.Hafta: İş yerinde ruh sağlığı
11.Hafta: Kurumsal sağlık ve sağlık girişimleri
12.Hafta: Rutin denetleme uygulamaları
13:Hafta: Kaza raporlama ve soruşturmaları
14.Hafta: İş yeri güvenliği komitesi kurma

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İş yeri güvenliği, sağlığı ve denetimlerine giriş
2) Ofis güvenliği
3) İş yeri Tehlikeleri
4) Diğer iş yeri güvenliği konuları
5) İş yeri sağlığı
6) Önleyici ölçümler
7) Dış alan iş yeri güvenliği
8) Dış alan iş yeri güvenliği II
9) İş yerinde ruh sağlığı
9) Şirket araç güvenliği
11) Kurumsal sağlık ve sağlık girişimleri
12) Rutin denetleme uygulamaları
13) Kaza raporlama ve soruşturmaları
14) İş yeri güvenliği komitesi kurma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Textbook:
Workplace Safety: A Guide for Small and
Midsized Companies [Hardcover]; by Don
Hopwood, Steve Thompson 1/E, Wiley, 2006.
ISBN-10: 0782136044 | ISBN-13: 978-
0782136043
Diğer Kaynaklar: None

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 43
Ara Sınavlar 14 34
Final 2 19
Toplam İş Yükü 138

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.