ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4429 | Wissen Akademi - İleri Ağ Sistem Mühendisliği | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | MEHMET ŞÜKRÜ KURAN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi TARKAN AYDIN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, gelişmiş bir ağ mühendisi olabilmek için öğrencilere yardımcı olmaktır. Ders state-of-the-art Cisco cihazları ile verilecektir. Pratik uygulamalar bu ders içerisinde bir zorunluluktur. Öğrenciler gelişmiş ağ özelliklerini öğrenerek, işletmeler ve servis sağlayıcılar tarafından kullanılan gelişmiş geniş alan ağları hakkında daha geniş bir görüşe sahip olacaklardır. Bu ders Wissen Akademie tarafından sunulacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Gelişmiş ağ özelliklerini öğrenme, Öğrencilerin pratik deneyimlerini artırma, Gelişmiş alan ağlarını öğrenme |
Bu ders Cisco ağ ileri konularını kapsamaktadır; 1) EIGRP, 2) Çoklu alan OSPF, 3) Güvenlik ve WAN Uygulama. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | IEEE 802.q Trunking | |
2) | STP, MSTP, RSTP Protokoller | |
3) | Inter-vlan routing | |
4) | Uygulama EIGRP | |
5) | EIGRP Yapılandırma | |
6) | Multi-Area OSPF | |
7) | Multi-Area OSPF yapılandırma ve sorun giderme | |
8) | BGP Temel Bilgiler ve Kavramlar | |
9) | BGP Yapılandırma | |
10) | Sorun Giderme BGP | |
11) | yapılandırma VPN (IPSEC, GRE, Tünel) | |
12) | Çok katmanlı anahtar yapılandırma | |
13) | Fazlalık Protokolleri | |
14) | (HSRP, VRRP, GLBP) | |
15) | MPLS Temelleri | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | None-Yok |
Diğer Kaynaklar: | None-Yok |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 10 |
Laboratuar | 16 | % 20 |
Ödev | 5 | % 10 |
Projeler | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 2 | % 20 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 3 | 36 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 124 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. | |
2) | Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. | |
3) | Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. | |
4) | Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. | |
5) | Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. | |
6) | Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. | |
7) | Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. | |
8) | Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. | |
9) | Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | |
10) | Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | |
11) | Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. | |
12) | Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |