ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NMD3102 | Küreselleşme ve Medya | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok. |
Dersin Amacı: | Ders, küreselleşme, iletişim ve habercilik arasındaki ilişkiyi teorik açıdan inceler ve küresel iletişimin yeni teknolojiler açısından değişen yönlerini ele alır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - küreselleşmenin ve yeni teknolojilerin haber üretimine etkisini öğrenmiş olacaklar, -Dünyadaki küresel değişimlerin ve etkilerini kavrayarak, bunlara dair haber yapma beceresi kazanacaklar, - Küresel haber ağlarının nasıl işlediğine dair BBC,CNN, Reuters gibi uluslararası kurumlar örnek olarak inceleyeceklerdir, - derste yapılan uygulamalar sayesinden uluslararası haber yazma teknikleri konusunda yeni beceriler edineceklerdir. |
Dersin amacı, öğrencilerin küresel iletişim sürecini kavramaları ve uluslararası haberlerin üretimi konusunda hem teoridk hem de pratik bilgi ve beceriler edinmesidir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | |
2) | Küreselleşme nedir? | |
3) | Küreselleşme ve Zaman & Mekan kavramı | |
4) | Medya ve Küreselleşme arasındaki bağı anlama | |
5) | Kültür ve Kültürel Emperyalizm | |
6) | Hakikat Sonrası & Enformasyonel Alan (Yankı Odaları, Filtre Balonları, vb.) | |
7) | Vize Sınavı | |
8) | Pratik: haber analizi | |
9) | Hakikat Sonrası & Popülizm | |
10) | Büyük Veri & Veri Madenciliği | |
11) | Hakikat sonrası & popülizm | |
12) | Büyük veri & veri madenciliği | |
13) | Tüketim Toplumu | |
14) | Genel tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | "Theories of Globalization", William I. Robinson "Time and Space Reunited", Zygmunt Bauman "Media and Globalization", Douglas Kellner &Clayton Pierce "Consumer Society", Jean Baudrillard |
Diğer Kaynaklar: | "Theories of Globalization", William I. Robinson "Time and Space Reunited", Zygmunt Bauman "Media and Globalization", Douglas Kellner &Clayton Pierce "Consumer Society", Jean Baudrillard |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 13 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 121 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. | |
2) | Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. | |
3) | Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. | |
4) | Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. | |
5) | Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. | |
6) | Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. | |
7) | Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. | |
8) | Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. | |
9) | Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | |
10) | Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | |
11) | Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. | |
12) | Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |