Öğretim Dili: |
İngilizce |
Dersin Türü: |
Must Course |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi SİNAN AŞÇI
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Bulunmamaktadır. |
Dersin Amacı: |
Bu ders öğrencilere internet, video ve ses akışı, web 2.0, 3G veya 4G bilgisayar ağları, medya sanatı, e-öğrenme, mobil medya, sosyal medya paylaşımı, dijital pazarlama, bulut bilişim vb. kavramları tanıtmayı amaçlamaktadır. Yeni nesil öğreniciler ve kolaylaştırıcılar olarak, herkesin siber uzayı iyi anlaması ve dijital medyanın gelişimi ile bilgisayar, internet, sosyal platformlar, mobil cihazlar gibi çeşitli platform ve teknolojiler konusunda yeterli düzeyde temel beceri ve deneyime sahip olması da dersin amaçları arasındadır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin içeriğine, amaçlarına, öğrenme/öğretme yöntemlerine genel bakış |
|
2) |
Analogdan Dijitale Ağ Toplumu |
|
3) |
Bedenin Bir Parçası Olarak Mobil Cihazlar |
|
4) |
Dijital Gazetecilik |
|
5) |
Yeni Medya Çağında Sinema |
|
6) |
İnternet TV ve IPTV |
|
7) |
Vize Sınavı |
|
8) |
Dijital Halkla İlişkiler & Reklamcılık |
|
9) |
Oyunlar ve Oyun Oynamak |
|
10) |
Çevrimdışı Zihin Haritaları & Sosyal Ağ Analizi |
|
11) |
Çevrimdışı Zihin Haritaları & Sosyal Ağ Analizi II |
|
12) |
Dijital Medya Teorilerinin Temelleri |
|
13) |
Dijital Medya Teorilerinin Temelleri II |
|
14) |
Final öncesi değerlendirme |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
5 |
2) |
Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. |
1 |
3) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. |
2 |
4) |
Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. |
4 |
5) |
Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. |
4 |
6) |
İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. |
2 |
7) |
İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. |
1 |
8) |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. |
4 |
9) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. |
3 |
10) |
Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |
1 |