NMD1002 Introduction to New Media IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YENİ MEDYAÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YENİ MEDYA
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NMD1002 Yeni Medyaya Giriş II Bahar 3 0 3 7

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi SİNAN AŞÇI
Opsiyonel Program Bileşenleri: Bulunmamaktadır.
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere internet, video ve ses akışı, web 2.0, 3G veya 4G bilgisayar ağları, medya sanatı, e-öğrenme, mobil medya, sosyal medya paylaşımı, dijital pazarlama, bulut bilişim vb. kavramları tanıtmayı amaçlamaktadır. Yeni nesil öğreniciler ve kolaylaştırıcılar olarak, herkesin siber uzayı iyi anlaması ve dijital medyanın gelişimi ile bilgisayar, internet, sosyal platformlar, mobil cihazlar gibi çeşitli platform ve teknolojiler konusunda yeterli düzeyde temel beceri ve deneyime sahip olması da dersin amaçları arasındadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- yeni medya ve medya yakınsamasını tanımlayabilir ve toplum, politika, eğlence ve pazarlamayı nasıl değiştirdiklerini analiz edebilir,
- internetin tarihini ve bilim insanlarının, devletlerin ve karşı-kültür hareketlerinin bu süreçteki rolünü açıklayabilir,
- internet kullanımı ve erişimi ile ilgili etik konular ve mevzuat hakkında anlayış geliştirir,
- yeni medyanın bilgi aramak ve paylaşmak için bir araç olarak kullanımını analiz edebilir,
- yeni medyanın birçok sektördeki mesleki uygulamalara katılımını analiz edebilir ve açıklayabilir.

Dersin İçeriği

Bu ders, öğrencilere sürekli değişen “yeni medya” ortamında yönlerini bulabilmeleri için gereken anlayışı sağlar. Yeni medya ile ilgili sosyal, kültürel, politik, ekonomik ve ideolojik konuların eleştirel analiziyle birlikte internetle ve yeni medya platformlarıyla ilgili teknik ve teorik sorunları ele alır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin içeriğine, amaçlarına, öğrenme/öğretme yöntemlerine genel bakış
2) Analogdan Dijitale Ağ Toplumu
3) Bedenin Bir Parçası Olarak Mobil Cihazlar
4) Dijital Gazetecilik
5) Yeni Medya Çağında Sinema
6) İnternet TV ve IPTV
7) Vize Sınavı
8) Dijital Halkla İlişkiler & Reklamcılık
9) Oyunlar ve Oyun Oynamak
10) Çevrimdışı Zihin Haritaları & Sosyal Ağ Analizi
11) Çevrimdışı Zihin Haritaları & Sosyal Ağ Analizi II
12) Dijital Medya Teorilerinin Temelleri
13) Dijital Medya Teorilerinin Temelleri II
14) Final öncesi değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1) Ralph Schroeder (2018) Towards a theory of digital media, Information, Communication & Society, 21:3, 323-339.
2) Freeman, L. (2004). The development of social network analysis. A Study in the Sociology of Science, 1, 687.
3) Kumar, P., & Zhang, K. (2007, October). Social network analysis of online marketplaces. In IEEE.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 9 126
Küçük Sınavlar 2 2 4
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 173

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. 5
2) Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. 1
3) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. 2
4) Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. 4
5) Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. 4
6) İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. 2
7) İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. 1
8) Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. 4
9) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. 3
10) Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. 1