YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ADV4638 | Yenilikçilik ve Girişimcilik | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ŞAFAK ŞAHİN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, güncel kategoriler hakkında interaktif eğitimlerle öğrencileri; girişimci inovasyon ve yaratıcılık konusunda bilgilendirerek ufuk açmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler girişimci inovasyon kaynakları, yapıları ve dinamikleri hakkında farkındalık kazanacaklardır. Ayrıca yenilikçi fikirler üretmek ve bu fikirleri farklı endüstrilerde var olan sorunları çözmek için uygulamak üzere bireysel ve grup becerilerini geliştirmeleri amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Inovasyon fırsatlarını görebilme ve girişimcilik için bu fırsatları tanımlayıp, analiz edip, değerlendirebilecek becerilerini kullanabilme. Başarılı inovasyonlar geliştirebilmek için sanayi/pazar dinamiklerini ve faktörlerini anlama. Bu anlayışı, sektörlerde inovasyon olarak uygulayabilme. Yaratıcılık ve inovasyonu bir organizasyon içinde birleştirip yönetebilmek için; yaratıcılık, inovasyon ve girişimcilikle, özel konseptleri ve araçları kullanmak üzere bireysel becerilerini geliştirebilme. |
Farklı Düşünmenin Felsefesi, İnovasyon, Dijital İnovasyon, Girişimcilik, Endüstrilerde Yenilikçiliğin Sürdürülebilirliği, Değer Yaratmak, Dijitalleşen Endüstri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1.hafta: İnovasyonun Gerekliliği | |
2) | Sosyal Girişimcilik ve İnovasyon | |
3) | Küreselleşme, Gelişim ve Sürdürülebilirlik | |
4) | Fırsatları Görmek | |
5) | İnovasyon Kaynakları | |
6) | Fırsatları Arama | |
7) | Vize Sınavı | |
8) | Kaynakları Bulma | |
9) | Bağlantıları Kullanma | |
10) | Yeni Ürün ve Hizmet Geliştirme | |
11) | Yeni Girişimler Yaratma | |
12) | Bilgiyi ve Entellektüel Niteliği Kullanma | |
13) | Değer Yaratma ve Girişimi Büyütme | |
14) | İnovasyonu Yönetebilme |
Ders Notları / Kitaplar: | "Innovation and Enterprenuership" (2.Edition) John Bessant and Joe Tidd "The Lean Startup: How Today's Entrepreneurs Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Businesses" Eric Ries |
Diğer Kaynaklar: | "Innovation and Entrepreneurship" Peter F. Drucker |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 13 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 35 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 65 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 35 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 6 | 78 |
Ödevler | 2 | 3 | 6 |
Küçük Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 135 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek. | |
3) | Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek. | |
4) | Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek. | |
5) | Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek. | |
6) | Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek. | |
7) | Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek. | |
8) | Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek. | |
9) | Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek. | |
10) | Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek. | |
11) | Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek. | |
12) | Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek. | |
13) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak. |