IMT5502 İç Mekan Tas. Dijital Medyanın KullanımıBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MİMARLIK (TÜRKÇE, TEZSİZ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MİMARLIK (TÜRKÇE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IMT5502 İç Mekan Tasarımında Dijital Medyanın Kullanımı Bahar 3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. MAHMUT ALTUNTAŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Vray Lumion
Dersin Amacı: Dersin amacı bilgisayar kullanımının tasarım sürecine entegre edilmesinin sağlanmasıdır. İç mimarlık alanında bilgisayar yazılımlarının tanıtılması ve mesleğe katkısı konusunda bilgilendiricidir.
Ders kapsamında 3ds Max yazılımı tanıtılarak, tasarım ve sunum aşamalarında kullanımları ele alınacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Genel sunum becerilerinin kazandırılması;
Bilgisayar destekli 3b tasarım yaklaşımlarının kavranması;
Tasarım sürecinde bilgisayar kullanımını sağlamak;
3d bilgisayar destekli tasarım yazılımlarının gerek çizim gerekse sunum aracı olarak etkin biçimde kullanımını sağlamak.

Dersin İçeriği

3ds Max programını, 3d modelleme, animasyon ve kullanıcı arayüzü ile tanımak.
Farklı metodlar ile modellemeyi görmek.
Diğer animasyon programları hakkında tanıtım bilgisi almak.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Final.
1) Max programının özellikleri ve arayüzünün tanıtımı. Max arayüzünün incelenmesi. Çalışma ekranlarının kontrollerinin ve ayarlarının düzenlenmesi.
2) Dosyalar ve objeler ile çalışmak. Dosya aktarma, dahil etme ve basit obje oluşturma komutları.
3) Objeler ile çalışmak. Obje oluşturmada, klavye ve komut panellerinin kullanıması.
4) Objeleri seçmek ve özelliklerini düzenlemek. Seçim yöntemleri, hide, freeze ve layer komutlarının işlevleri.
5) Sürekli çizgi ile şekiller oluşturmak. Line komutunun kullanımı ve düzenlenmesi.
6) Meshleri düzenlemek ve karmaşık objeler oluşturmak. Loft ve mesh edit komutlarının kullanılması.
7) Midterm
8) AEC objelerinin oluşturulması. Kapı, pencere, duvar gibi hazır mimari komutların kullanımı.
9) Objelerin düzenlenmesi ve organize edilmesi. Blok oluşturma, gruplama ve bu komutların düzenlenmeleri.
10) Işık ve gölge. Işık tipleri ve sahneye yerleştirilmeleri.
11) Modelleri malzemeler ile geliştirmek. Malzeme tipleri ve objelere malzeme atanması.
12) Max kameralarını kullanmak. Kamera tipleri, sahneye yerleştirilmeleri ve hareket verilmesi.
13) Max'ten, autocad, photoshop, Lumion gibi diğer programlara dosya aktarmak. Mini sınav. dwg, dea, 3ds gibi diğer dosya formatlarında kayıt yapmak ve bunları diğer programlarda kulllanmak.
14) Diğer animasyon programlarının tanıtımı. Lumion, Twinmotion, Maya gibi diğer programların tanıtımı.
15) Diğer animasyon programlarının tanıtımına devam. Lumion, Twinmotion, Maya gibi diğer programların tanıtımı.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Autodesk 3ds Max 2012 Essentials Randi L. Derakhshani/ Dariush Derakhshani
3D Studio Max 2010 Pusula Yayıncılık.
Diğer Kaynaklar: http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/item?id=18995103&siteID=123112&linkID=9241175

http://lumion3d.com/tutorials

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Uygulama 14 % 15
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 6 % 5
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 4 64
Uygulama 13 2 26
Ödevler 6 2 12
Küçük Sınavlar 1 2 2
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 108

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyinde kazandığı kuramsal, kavramsal ve kılgısal bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir.
2) Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmaları, bireysel olarak yürütebilir, gurup çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olur.
3) Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmalarda yeni yaklaşımlar geliştirerek yeni bilgiler üretebilir.
4) Alanı ilgili bir tasarım problemine, eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak çözüm üretebilir.
5) Mimarlık tarihinde gerçekleşmiş olguların ya da çağdaş uygulamaların nedenlerinin kültürel, toplumsal, siyasal ya da fiziksel bileşenleri ile analiz ederek değerlendirebilir.
6) Alanı ile ilgili niteliksel ve niceliksel araştırma yapabilir.
7) Alanı ile ilgili yürüttüğü araştırma ya da tasarım önerisinin sonuçlarını yazılı, sözlü ya da diğer görsel medya araçlarını kullanarak sunabilir.
8) Yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirir
9) Mimarlık disiplininin, toplumsal sorumluluklarının ve etik değerlerin bilincinde olur.