IMT5410 Çağdaş Tasarım YaklaşımlarıBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İÇ MEKAN TASARIMI (TÜRKÇE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İÇ MEKAN TASARIMI (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IMT5410 Çağdaş Tasarım Yaklaşımları Bahar 3 0 3 8

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi HANDE TULUM
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Farklı kültürel formasyonlar içinde güncel yaklaşımlar olarak referans verilen ve düşünce çekerleri olarak işleyen motivasyonların ve kavramsal zeminlerin tartışılarak dünya genelinde farklı ölçeklerdeki yakın dönem tasarım üretimlerini kavrama ve anlamaya yönelik bir çerçeve oluşturmak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Güncel tasarım örneklerini analiz etmek
2. Güncel tasarım örneklerinde görülen farklı tasarım yaklaşımlarını ayırt edebilme
3. Güncel tasarım pratikleri ve söylemler hakkında eleştirel bir yaklaşım geliştirebilme.
4. Tasarım ürünlerini estetik açıdan kavramsal bağlamda değerlendirebilme ve eleştirebilme
5. Tasarım olgusunun çok-katmanlı yapısını tanımlayabilmek.

Dersin İçeriği

1 Dersin amaç, yöntem ve referans kaynaklarına ilişkin tanıtma.
2 Kavram ve Yöntemlerin Haritalanması
3 Özne-Nesne-Araç: Tasarım Araçları
4 Çeşitlenen Tasarım Yöntemleri
5 Çağdaş Tasarım Yöntemleri- Analog Dünya I
6 Çağdaş Tasarım Yöntemleri- Analog Dünya II
7 Çağdaş Tasarım Yöntemleri- Analog Dünya III
8 Çağdaş Tasarım Yöntemleri- Dijital Dünya I
9 Çağdaş Tasarım Yöntemleri- Dijital Dünya II
10 Çağdaş Tasarım Yöntemleri- Dijital Dünya III
11 Öğrenci Sunumları
12 Öğrenci Sunumları
13 Öğrenci Sunumları
14 Öğrenci Sunumları

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş - Dersin amaç, yöntem ve referans kaynaklarına ilişkin tanıtma. yok
2) Kavram ve Yöntemlerin Haritalanması yok
3) Özne-Nesne-Araç: Tasarım Araçları yok
4) Çeşitlenen Tasarım Yöntemleri İlgili okumaların yapılması
5) Çağdaş Tasarım Yöntemleri- Analog Dünya I İlgili okumaların yapılması
6) Çağdaş Tasarım Yöntemleri- Analog Dünya II İlgili okumaların yapılması
7) Çağdaş Tasarım Yöntemleri- Analog Dünya III İlgili okumaların yapılması
8) Çağdaş Tasarım Yöntemleri- Dijital Dünya I İlgili okumaların yapılması
9) Çağdaş Tasarım Yöntemleri- Dijital Dünya II İlgili okumaların yapılması
10) Çağdaş Tasarım Yöntemleri- Dijital Dünya III İlgili okumaların yapılması
11) Öğrenci Sunumları Sunum hazırlığı
12) Öğrenci Sunumları Sunum hazırlığı
13) Öğrenci Sunumları Sunum hazırlığı
14) Öğrenci Sunumları Sunum hazırlığı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları her ders sonrası sisteme yüklenecektir.
Course presentations will be uploaded in the system following each course.
Diğer Kaynaklar: Bru, E., et.al (2003). Metapolis Dictionary of Advanced Architecture: City, Technology and Society in the Information Age, Barcelona: Actar.
Cook, P., (2008). Drawing: The Motive Force of Architecture, London: Wiley.
Kottas, D. (2010). Contemporary Digital Architecture: Design and Techniques, Barcelona: Links International
Balmond, C. (2007). Informal, New York: Prestel USA

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 5
Sunum 1 % 20
Final 1 % 50
Rapor Teslimi 8 % 25
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. 5
2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 5
3) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, 5
4) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. 5
5) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 5
6) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. 5
7) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 5