| BESLENME VE DİYETETİK (İNGİLİZCE) | |||||
| Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey | ||
| Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
| ADV3633 | Pazarlama İletişiminde Örnek Olaylar | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
| Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
| Öğretim Dili: | İngilizce |
| Dersin Türü: | |
| Dersin Seviyesi: | LİSANS |
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. HAKKI PINAR KILIÇ |
| Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. HAKKI PINAR KILIÇ |
| Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
| Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere dünyada gelişen pazarlama iletişimiyle tanıştırmak ve konunun önemini anlatmaktır. Ayrıca iş planlarının, pazarlama planlarının ve reklam planlarının anlatılması olacaktır. |
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; -Pazarlamadaki yeni trendleri anlamak -İletişim araçlarını yorumlama konusunda yeterlilik geliştirmek -Tüketicilerin nasıl karar verdiğini analiz etmek -Bir markanın nasıl geliştirileceğini ve sürdürüleceğini anlamak -Özel markalarla nasıl rekabet edileceği -Farklı iletişim araçlarının nasıl ve ne zaman kullanılacağı -İletişim araçları için medya planları planlamak ve tasarlamak -Bir iletişim planını değerlendirmek |
| Bütünleşik pazarlama iletişiminin çeşitli araçlarıyla tanışmak ve bu araçların ne zaman, nasıl durumlarda kullanılacağı sunulacaktır. Bunu yaparken markaya en uygun iletişim strateji ve planlarının nasıl oluşturulacağı tartışılacaktır. |
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Pazarlama planı nasıl hazırlanır? | |
| 2) | SWOT ve PEST nasıl kullanılır? | e-Bay'den gelinlik alma vakası |
| 3) | Az ilginlik ne yoğun ilginlik ürünlerinde konumlama | |
| 4) | Tani bir kavram: Talep zinciri | Zara vakası |
| 5) | Tüketici öngürüleri | |
| 6) | Tüketiciyi tanımada yeni bir yöntem: PULSE | Zeytinyağı ihracı vakası |
| 7) | Pazarlamanın mali yönleri | |
| 8) | Marka | Migrosun kendi markaları |
| 9) | Etkili brief nasıl yazılır) | |
| 10) | İş planı nasıl hazırlanır? | Volvo |
| 11) | Are 4 P's of Marketing dead? | |
| 12) | Reklam Planı nasıl hazırkanır? | Starbucks |
| 13) | İletişim planı nasıl hazırlanır? | |
| 14) | Final Sınavı |
| Ders Notları / Kitaplar: | |
| Diğer Kaynaklar: | 1. Marketing Communications Engagement, Strategies and Practice Chris Fill, Prentice Hall/Financial Times 2. Integrated Advertising, Promotion, and Marketing Communications Kenneth E.Clow & Donald Baack 3. Management in Turkey: Cases and Challenges Donald N. Thompson Gazi Kitapevi, Ankara 4, The New Marketing Paradigm. Integrated Marketing Communications Don E. Schultz, Stanley I Tannenbaum, Robert F. Lauterborn 5. Best Practice Cases in Branding Kevin Lane Keller Pearson Prentice Hall |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Devam | 14 | % 10 |
| Ödev | 6 | % 20 |
| Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
| Final | 1 | % 40 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
| Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
| Ödevler | 6 | 3 | 18 |
| Final | 1 | 3 | 3 |
| Toplam İş Yükü | 133 | ||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. | |
| 2) | Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
| 3) | Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek. | |
| 4) | Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak. | |
| 5) | Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. | |
| 6) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |
| 7) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |
| 8) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | |
| 9) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |
| 10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
| 11) | Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. | |
| 12) | Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |