Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kısa film çalışmalarına giriş |
|
2) |
Stüdyo ve saha prodüksiyonları |
|
3) |
Film üretim sürecinin departmanları |
|
4) |
Film prodüksiyon departmanları, set düzeni ve iş paylaşımı |
|
5) |
Saha ve stüdyo prodüksiyonlarında görüntü yönetimi, sanat yönetimi ve set ekiplerinin görevleri |
|
6) |
Post prodüksiyon süreçleri. Telecine, online ve offline montaj, effect ve ses studyolarının ayrışan özellikleri ve işlevleri. |
|
7) |
Kısa film yaratım süreci. Öğrenci projeleri üzerinde çalışma. |
Kısa film projesi tasarlama. Sinopsis hazırlanacak. |
8) |
Öğrenci kısa film projeleri üzerinde çalışma. |
Önceki derste yapılan değerlendirmeleri dikkate alarak sinopsis üzerinde değişiklikler yapmak. Kısa film projesi için senaryo ve photoboard hazırlamak |
9) |
Öğrenci projelerinin çekim öncesi sunumu |
Çekim öncesi sunum hazırlamak |
10) |
Öğrenci proje çekimleri üzerinde çalışma. Gerekli ek çekim uygulamaları için tartışma ve yönlendirme. |
Kısa film projesi çekimi. |
11) |
Öğrenci proje çekimleri üzerinde çalışma |
Gerekli olması muhtemel ek çekimlerin yapılması |
12) |
Montaj |
Görüntülerin montaj programına aktarılması ve uygun planların seçilmesi |
13) |
Öğrenci projelerinin kaba kurgu sunumları |
Projenin kaba kurgu sunuma hazır hale getirilmesi |
14) |
Kısa film proje sunumları |
Kısa film projesini tamamlamak |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek |
2 |
2) |
Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek
|
2 |
3) |
Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek
|
2 |
4) |
Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek |
2 |
5) |
Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek |
2 |
6) |
Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
|
2 |
7) |
Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek
|
3 |
8) |
Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak
|
2 |
9) |
Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek
|
2 |
10) |
Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek
|
2 |
11) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)
|
2 |
12) |
Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek |
2 |
13) |
Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek
|
2 |