EEE5600 Bilgi ve Kodlama Teorisine GirişBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYONÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EEE5600 Bilgi ve Kodlama Teorisine Giriş Bahar 3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SAEID KARAMZADEH
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. ALKAN SOYSAL
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok..........
Dersin Amacı: Bu dersi amacı, temel bilgi teorisi ve kodlama teorisi kavramlarını anlamaktır. Bilgi teorisi açısından, entropi, karşılıklı bilgi, kaynak ve kanal kodlama teoremleri incelenir. Kodlama teoris açısından ise kod oluşturma, doğrusal kodlar, çevrimsel kodlar, evrişimli kodlar ve kapasiteye yaklaşan kodlar incelenir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Bilgi teorisinin temel tanımlarını ve kavramlarını anlar,
2. Kaynak ve Kanal Kodlama teoremlerini bilir ve uygular,
3. Kod oluşturma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur,
4. Farklı kodlama yöntemlerini anlar,
5. Günümüzde kullanılan hata düzeltme kodlarını uygular.

Dersin İçeriği

Bu ders bilgi teorisinin ve kodlama teorisinin temellerini içerir. Ders, bilgi kuramının entropi, karşılıklı bilgi gibi kavramlarını tanımlayarak başlar. Shannon'ın kaynak kodlama teoremini anlatarak Shannon ve Huffman kodlarını inceler. Daha sonra Shannon'ın kanal kodlama teoremini anlatır ve farklı kanalların kapasite değerlerini hesaplar. Dersin ikinci yarısında ise pratik kodlama yöntemleri tanıtılır. Bunlar arasında doğrusal kodlama, çevrimsel kodlama, evrişimli kodlama gibi yöntemler vardır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilgi ve Kodlama Teorisine giriş
2) Entropi, göreceli entropi ve koşullu entropi kavramlarının tanıtılması
3) Karşılıklı bilgi kavramının tanıtılması ve farklı senaryolarda hesaplanması
4) Kaynak kodlama teoremi
5) Kaynak kodlama teoreminin uygulamaları: Shannon kodları ve Huffman kodları
6) Kanal kodlama teoremi
7) Diferansiyel entropi
8) Farklı kanallar için kapasite hesabı. Ara sınav
9) Gauss kanalı ve kapasitesi
10) Kod oluşturmanın temelleri, hata çözme ve düzeltme
11) Doğrusal blok kodlar
12) çevrimsel kodlar
13) Evrişimli kodlar
14) Kapasiteye yaklaşan kodlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Thomas and Cover, "Elements of Information Theory", 2nd Edition, Wiley.
Diğer Kaynaklar: none..........

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Proje 4 50
Ara Sınavlar 8 60
Final 4 48
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak.
2) Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek.
3) Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak.
4) Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak.
5) Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek.
6) Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek.
7) Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek.
8) Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek.
9) Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
10) Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek.
11) Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek.
12) Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak.