ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ (TÜRKÇE, TEZSİZ, UZAKTAN ÖĞRETİM) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISL5195 | Girişimcilik İlkeleri | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | YOK |
Dersin Amacı: | Girişimcilik İlkeleri Dersinin 4 Temel Amacı Vardır: 1) Ekip çalışmasıyla bir iş fırsatını tanımlamak ve süreci yaşamak, 2) Yeni iş kurarken riskleri, zorlukları ve ödülleri değerlendirmeyi öğrenmek, 3) Fikirleri uygulamaya geçirerek girişimlerin teoriden pratiğe dönüşme evresini anlamak ve bu süreci kolaylaştıracak çözümler araştırmak, 4) Bir iş fırsatını değerlendirmek için iş planı oluşturabilmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda; - Profesyonel bir iş planı hazırlamayı, - Girişimcilik sürecinin olumlu ve olumsuz yönlerini değerlendirmeyi, - Teorik bilginin ve planlamanın, pratik olarak hayata nasıl geçirilebileceğini öğrencilere aktarmış olacağız. |
Ders boyunca, yeni bir işletme kurmanın nasıl olduğunun ve işletme bir kere kurulduktan sonra verilecek kritik kararların ve yönetimsel gereklerin kavratılması hedeflenmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Girişimciliğin Temelleri | |
2) | Girişimcinin Aklından Geçenler: Düşünceden Gerçeğe | |
3) | Stratejik Yönetim ve Girişimci | |
4) | Farklı İşletme Çeşitleri ve Acentelik | |
5) | Varolan bir İşletmeyi Satın Almak | |
6) | E-Ticaret ve Girişimcilik | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Küresel Bakış Açısı ile Girişimcilik | |
9) | Nakit Akışını Yönetmek | |
10) | Başarılı bir Finansal Plan Hazırlamak | |
11) | Kazanan bir İş Planı Oluşturmak | |
12) | Borç ve Öz Sermaye Kaynakları | |
13) | Doğru Yeri ve Planlamayı Seçme | |
14) | Büyümekte olan Şirketi Yönetmek ve Planlamak | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Girişimcinin Silahı: İş Planı, Paul Barrow |
Diğer Kaynaklar: | Journal of Organizational Behavior, Academy of Management Journal, Academy of Management Review |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Sunum | 1 | % 15 |
Projeler | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 13 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 81 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Eğitim Teknolojilerini oluşturan disiplinlerle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | |
2) | Eğitim/Öğretim Teknolojilerine ilişkin bilimsel araştırma yapabilir. | |
3) | Bilişim Teknolojileri öğretim sürecini planlama ve düzenleme becerisine sahip olur. | |
4) | Bilişim Teknolojileri öğretimine yönelik strateji, yöntem ve teknikleri etkili biçimde kullanır. | |
5) | Eğitim Teknolojisi alanına ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgileri bütüncül bir biçimde kullanabilir. | |
6) | Öğretim sürecine yönelik yaratıcı materyallar, yazılımlar, oyunlar ve etkinlikler tasarlayabilir. | |
7) | Öğretim süreci içinde ve dışında bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma becerilerine sahip olur. | |
8) | Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme-değerlendirme uygulamaları yapabilir. | |
9) | Hızlı değişen ve gelişen bilişim teknolojileri gereksinimleri doğrultusunda kendini sürekli olarak geliştirmeyi sağlayacak becerilere sahip olur. | |
10) | Türk toplumunun değerleri kapsamında vatandaşlık ve bilişim teknolojilerinin doğru kullanımını içeren siber etik bilincini kazanır ve bunları gelecek kuşaklara aktarma yeterliğine sahip olur. | |
11) | Bilişim teknolojileri projelerinin yönetim ve değerlendirilmesi becerilerini kazanır. | |
12) | Kurumların teknolojik altyapı gereksinimlerini bilir ve bu sistemleri hazırlama becerisine sahip olur. |