LAW3081 Women RightsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
LAW3081 Kadın Hakları Güz 0 2 1 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. KADİR EMRE GÖKYAYLA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Kadının haklarına ilişkin bilinç uyandırmak, uluslararası sözleşmelere dair bilgi vermek

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Cedaw’ın tarihçesi ve kadın haklarına ilişkin temel bilgileri tanımlar.
II. Türk Hukuku’nda Cedaw’ın etkisini tespit eder.
III. Cedaw sonrasındaki çalışmalarda alınan kararları tespit eder.
IV. Pekin konferansı ve Avrupa Birliği Yönergelerini tanımlar.
V. Kadın hakları konusunda dünyadaki gelişmeleri tespit eder.

Dersin İçeriği

1.Hafta : Derse Genel Giriş- Cedaw ile ilgili temel bilgi, TMK’da kadın-erkek eşitliğine yönelik değişiklikler
2.Hafta : Cedaw’ın tarihçesi ve Kadın haklarına genel bakış
3.Hafta : Türk hukukunun Cedaw sonrası gelişimi, pozitif ayrımcılık kavramı
4.Hafta : Cedaw hükümleri I genel bilgiler
5.Hafta : Cedaw hükümleri II
6.Hafta : İhtiyari ek protokol ve bu çerçevede yapılan çalışmalar I
7. Hafta : Genel Tekrar
8. Hafta : Vize sınavı
9.Hafta : İhtiyari ek protokol ve bu çerçevede yapılan çalışmalar II
10.Hafta : Cedaw sonrası çalışmalar alınan kararlar
11.Hafta : Pekin konferansı
12.Hafta : Avrupa birliği yönergeleri
13.Hafta : Türkiye’ye yansımalar
14.Hafta : Dünyadaki gelişmeler ve durum tespiti
15.Hafta :Size göre sorunun nedenleri, çözümleri
16. Hafta: Final Sınavı

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Genel Giriş- Cedaw ile ilgili temel bilgi, TMK’da kadın-erkek eşitliğine yönelik değişiklikler
2) Cedaw’ın tarihçesi ve kadın haklarına genel bakış
3) Türk hukukunun Cedaw sonrası gelişimi, pozitif ayrımcılık kavramı
4) Cedaw hükümleri I genel bilgiler
5) Cedaw hükümleri II
6) İhtiyari ek protokol ve bu çerçevede yapılan çalışmalar I
7) Genel Tekrar
8) Vize sınavı
9) İhtiyari ek protokol ve bu çerçevede yapılan çalışmalar II
10) Pekin konferansı
11) Avrupa birliği yönergeleri
12) Cedaw sonrası çalışmalar alınan kararlar
13) Türkiye’ye yansımalar
14) Dünyadaki gelişmeler ve durum tespiti
15) Size göre sorunun nedenleri, çözümleri
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yok/None
Diğer Kaynaklar: Demet Özdamar, Cedaw Sözleşmesi, 2009.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 32
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 14
Ödevler 4 8
Ara Sınavlar 2 20
Final 2 30
Toplam İş Yükü 104

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) - Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma 2
2) - Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 4
3) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 5
4) - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 3
5) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 3
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 3