LAW2104 Media LawBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
LAW2104 Medya Hukuku Bahar 0 2 1 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MEHMET SİNAN ALTUNÇ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi MEHMET SİNAN ALTUNÇ
Prof. Dr. AYŞE NUHOĞLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Kitle iletişim araçları ve kitle iletişim özgürlüğüne ilişkin yasal düzenlemelerin ve bunlarda yapılan değişikliklerin öğretilmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca, bu konuya ilişkin uluslararası belgelerdeki presnsiplerin öğretilip, mahkeme kararları ve güncel olaylar çerçevesinde tartışılması da amaçlanır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
-Medya hukukuna ilişkin temel mevzuat hakkında bilgi sahibi olur.

-Medya hukukuna ilişkin ne gibi uyuşmazlıklarla karşılaşılabileceğini anlar.

-İfade özgürlüğünün, medya hukuku içerisindeki önemini fark eder.

Dersin İçeriği

Çeşitli siyasal rejimlerde iletişim özgürlüğü, uluslararası belgelerde ve Anayasa'da iletişim özgürlüğü, Türkiye'de iletişim özgürlüğü, iletişim özgürlüğünün sınırlanabilmesi nedenleri,basın rejimine ilişkin temel kavramlar, yayın türleri, basında sorumluluk rejimi.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Genel Bilgiler Çeşitli Siyasal Rejimlerde İletişim Özgürlüğü Uluslararası Belgelerde ve Anayasalarda İletişim Özgürlüğü Kitaptan ilgili kısımların okunması, önceden verilen olay/karar varsa okunması.
2) Türkiye'de İletişim Özgürlüğü
3) Basın rejimi
4) Dönemsel yayınlar
5) Basında Sorumluluk Rejimi
6) Radyo-Televizyon Rejimi
7) Türkiye'de radyo-televizyon rejimi
8) Sinema-Video Rejimi
9) İnternet Rejimi
10) Türkiye'de İnternet
11) Ödev Sunumları
12) Ödev sunumları
13) Ödev sunumları
14) Ödev sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: İçel/Ünver, Kitle İletişim Hukuku, Beta, istanbul 2012.
Diğer Kaynaklar: Mahkeme kararları, güncel olaylar, farazi olaylar.

Court decisions, current events, hypothetical events.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Küçük Sınavlar 14 % 0
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Ödevler 1 20 20
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 97

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.