EEE2204 Introduction to Digital DesignBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ELEKTRİK - ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ELEKTRİK - ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EEE2204 Dijital Tasarıma Giriş Bahar 3 2 4 7

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ŞEREF KALEM
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi YALÇIN ÇEKİÇ
Arş.Gör. GÜRAY GÜNGÖR
Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA EREN YILDIRIM
Dr. Öğr. Üyesi SUZAN ÜRETEN
Arş.Gör. MAHMUT AĞAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok..........
Dersin Amacı: Sayısal sistemlerde bilgi sunumu için uygun ikili sistemleri tanıtmak.
Tasarım ve kombinasyonel mantık devrelerini analiz edebilmek .
HDL ve Verilog'a giriş. Ardışık mantık devrelerini analiz edebilmek.
Laboratuvarda deneyler ve projeler aracılığıyla sınıfta öğretilen teori ve teknikleri güçlendirmek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Sayısal sistemlerin tasarım sorunlarını tanır.
II. Tasarım ve karmaşık kombinasyonel ve ardışık mantık optimizasyonu çözer.
III. Dijital sistemler elektronik tasarım otomasyonu araçlarını kullanarak taklit ve hata ayıklaması yapar.

Dersin İçeriği

Sayısal sistemler ve ikili sayılar;
Boolean aritmetiği ve mantık kapıları
Mantık kapısı seviyeli minimizasyon;
Kombinasyonel mantık;
Kütük ve sayaçlar;
Bellek ve programlanabilir lojik;
Kütük transfer seviyesinde tasarım;
Sayısal tüm devreler;
Standard IC ve FPGA ile laboratuvar deneyleri;
Standard grafik sembolleri.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sayı sistemi Pre Unit Exercises before every chapter.
2) Boolean matematiği
3) Boolean matematiği
4) Boolean matematiği uygulamaları
5) karnaugh haritaları
6) karnaugh haritaları
7) Çoklu Kapı Devreleri
8) Çoğullayıcılar ve Kod çözücüler
9) Kombinasyonel devre tasarımı ve Simülasyon
10) Mandallar ve Flip-Floplar
11) Sayıcılar
12) Saatli sıralı devrelerin analizi
13) Durum diyagramlarının ve tablolarının çıkarımı
14) Durum Tabloları indirgeme ve Durum atama

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Digital Design, M. Morris Mano, Michael D. Ciletti, Prentice Hall
Diğer Kaynaklar: Digital Design: Principles and Practices, JF Wakerly, Pearson

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuar 10 % 20
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Laboratuvar 10 20
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 94
Ödevler 4 40
Ara Sınavlar 2 4
Final 1 2
Toplam İş Yükü 202

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve elektrik-elektronik mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. 5
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 5
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 4
4) Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 4
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya elektrik-elektronik mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 4
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. 2
7) İngilizce ve (eğer Türk vatandaşı ise) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. 2
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. 4
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; elektrik-elektronik mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. 2
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. 3
11) Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. 4