ELEKTRİK - ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EEE2204 | Dijital Tasarıma Giriş | Bahar | 3 | 2 | 4 | 7 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ŞEREF KALEM |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi YALÇIN ÇEKİÇ Arş.Gör. GÜRAY GÜNGÖR Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA EREN YILDIRIM Dr. Öğr. Üyesi SUZAN ÜRETEN Arş.Gör. MAHMUT AĞAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok.......... |
Dersin Amacı: | Sayısal sistemlerde bilgi sunumu için uygun ikili sistemleri tanıtmak. Tasarım ve kombinasyonel mantık devrelerini analiz edebilmek . HDL ve Verilog'a giriş. Ardışık mantık devrelerini analiz edebilmek. Laboratuvarda deneyler ve projeler aracılığıyla sınıfta öğretilen teori ve teknikleri güçlendirmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Sayısal sistemlerin tasarım sorunlarını tanır. II. Tasarım ve karmaşık kombinasyonel ve ardışık mantık optimizasyonu çözer. III. Dijital sistemler elektronik tasarım otomasyonu araçlarını kullanarak taklit ve hata ayıklaması yapar. |
Sayısal sistemler ve ikili sayılar; Boolean aritmetiği ve mantık kapıları Mantık kapısı seviyeli minimizasyon; Kombinasyonel mantık; Kütük ve sayaçlar; Bellek ve programlanabilir lojik; Kütük transfer seviyesinde tasarım; Sayısal tüm devreler; Standard IC ve FPGA ile laboratuvar deneyleri; Standard grafik sembolleri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sayı sistemi | Pre Unit Exercises before every chapter. |
2) | Boolean matematiği | |
3) | Boolean matematiği | |
4) | Boolean matematiği uygulamaları | |
5) | karnaugh haritaları | |
6) | karnaugh haritaları | |
7) | Çoklu Kapı Devreleri | |
8) | Çoğullayıcılar ve Kod çözücüler | |
9) | Kombinasyonel devre tasarımı ve Simülasyon | |
10) | Mandallar ve Flip-Floplar | |
11) | Sayıcılar | |
12) | Saatli sıralı devrelerin analizi | |
13) | Durum diyagramlarının ve tablolarının çıkarımı | |
14) | Durum Tabloları indirgeme ve Durum atama |
Ders Notları / Kitaplar: | Digital Design, M. Morris Mano, Michael D. Ciletti, Prentice Hall |
Diğer Kaynaklar: | Digital Design: Principles and Practices, JF Wakerly, Pearson |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Laboratuar | 10 | % 20 |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Laboratuvar | 10 | 20 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 94 |
Ödevler | 4 | 40 |
Ara Sınavlar | 2 | 4 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 202 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve elektrik-elektronik mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 5 |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 5 |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 4 |
4) | Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 4 |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya elektrik-elektronik mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 4 |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 2 |
7) | İngilizce ve (eğer Türk vatandaşı ise) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 2 |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 4 |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; elektrik-elektronik mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 2 |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 3 |
11) | Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 4 |