POL3612 International MigrationBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POL3612 Uluslararası Göç Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Mevcut değil.
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere farklı göç hareketlerinin ve göç sonrası süreçlerin siyasi yönüne ilişkin tartışmalara, teorilere ve araştırmalara aşina olma ve bunlara katılma fırsatı sunmaktır. Farklı hareket türlerini ve bunların siyasi yansımalarını kavrayabilmek için ders, göçmenler, mülteciler ve diasporalar olmak üzere üç ana alt bölüme ayrılmıştır. Ders ayrıca öğrencilerin yazılı ve sözlü iletişim becerilerinin yanı sıra analitik akıl yürütme ve yaratıcılığı geliştirmeyi de amaçlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1. Uluslararası göçün siyasi boyutlarını değerlendirebilir;
2. Tarihte ve günümüzde yaşanan göç ve iltica hareketleri konusunda bilgi sahibi olur;
3. Göçe neden olan ve göçün yarattığı toplumsal süreçlerle göç ilişkisini anlamlandırabilir;
4. Farklı göç türlerine dair hukuki ve kurumsal süreçleri kavrar;
5. Türkiye’de yaşanmakta olan göç süreçlerini nedenleri ve sonuçlarıyla birlikte, küresel konumu bağlamında değerlendirebilir.

Dersin İçeriği

Göç kuramları ve eğilimleri; göç alan devletlerin ortaya çıkışı; vatandaşlık, haklar ve kimlikler; içerilme politikaları; sınır politikaları; düzensiz göç, güvenlikleştirme ve göçün siyasallaştırılması; ulusal ve uluslararası iltica rejimi; diasporaların yükselişi ve ulusaşırı kimlik politikaları; diaspora kapsama politikaları; Türkiye’nin göç alan ve göç veren ülke konumu.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş International Organization for Migration, Key Migration Terms: http://www.iom.int/key-migration-terms International Organization for Migration, World Migration Report, https://worldmigrationreport.iom.int UN 1951 Refugee Convention: http://www.unhcr.org/3b66c2aa10 Migrant Integration Policy Index: http://www.mipex.eu/
2) Göç kuramları ve eğilimleri De Haas, H., Czaika, M., Flahaux, M. L., Mahendra, E., Natter, K., Vezzoli, S., & Villares‐Varela, M. (2019). International migration: Trends, determinants, and policy effects. Population and Development Review, 45(4), 885-922. https://onlinelibrary.wiley.com/share/CZ57SJDKDJZRAU2EPDHP?target=10.1111/padr.12291 Önerilen okumalar Read: Massey, D. S., Arango, J., Hugo, G., Kouaouci, A., Pellegrino, A., & Taylor, J. E. (1993). Theories of international migration: A review and appraisal. Population and development review, 431-466.
3) Göç alan devletlerin ortaya çıkışı Hollifield, J. F. (2004). The emerging migration state. International migration review, 38(3), 885-912. Önerilen okumalar Torpey, J. (1998) “Coming and Going: On the State Monopolization of the Legitimate ‘Means of Movement’,” Sociological Theory Vol. 16, No. 3: pp. 239-259.
4) Vatandaşlık, haklar ve kimlikler Bloemraad, I., & Sheares, A. (2017). Understanding membership in a world of global migration:(How) does citizenship matter? International Migration Review, 51(4), 823-867. Önerilen okumalar T. H. Marshall (1950) Citizenship and social class (Vol. 11, pp. 28-29). Cambridge: CUP. Soysal, Y. N. (1995). Limits of citizenship: Migrants and postnational membership in Europe. University of Chicago Press, Chapter 3, p. 29-44.
5) İçerme politikaları Ager, A., & Strang, A. (2008). Understanding integration: A conceptual framework. Journal of refugee studies, 21(2), 166-191. Önerilen okumalar A. Favell (2010) Integration and nations: the nation-state and research on immigrants in Western Europe, In M. Martinello and J. Rath, Selected Studies in International Migration and Immigrant Incorporation.
6) Sınırlar ve sınır politikaları D. Fassin (2011) Policing Borders, Producing Boundaries. The Governmentality of Immigration in Dark Times, Annual Review of Anthropology, 40: 213-226. Frontex https://frontex.europa.eu/ Önerilen okumalar W. Walters (2015) Migration, vehicles and politics: Three theses on viapolitics, European Journal of Social Theory, 18(4): 469-488.
7) Ara Sınav
8) Düzensiz göç, göçün güvenlikleşmesi ve politikleşmesi Read: D. Bigo (2002) ‘Security and Immigration: Toward a Critique of the Governmentality of Unease’, Alternatives 27, p. 63-92. Önerilen okumalar M. Collyer (2006) Migrants, Migration and the Security Paradigm: Constraints and Opportunities, Mediterranean Politics, 11:2, 255-270.
9) Ulusal ve uluslararası göç rejimi S. Martin (2010), Forced Migration, the Refugee Regime and the Responsibility to Protect, Global Responsibility to Protect 2: 38-59. Convention and Protocol Relating to the Status of Refugees, available at https://www.unhcr.org/3b66c2aa10 UN General Assembly, New York Declaration for Refugees and Migrants, available at https://www.unhcr.org/57e39d987 Önerilen okumalar Aleinikoff, T. A. (2017). Toward a Global System of Human Mobility: Three Thoughts. AJIL Unbound, 111, 24-28.
10) Diasporalar ve ulusaşırı kimlik politikalarının yükselişi R. Bauböck, & Faist, T. (2010) Diaspora and transnationalism: Concepts, theories and methods (p. 360). Amsterdam University Press, p. 9-34. Önerilen okumalar E. Østergaard-Nielsen (2003) The politics of migrants’ transnational political practices. International migration review, 37(3), 760-786. Basch, Linda; Glick Schiller, Nina & Szanton Blanc, Cristina (1994) Nations unbound: transnational projects, postcolonial predicaments and deterritorialized nation-states, Amsterdam: Gordon and Breach, p. 1-21.
11) Diaspora kapsama politikaları A. Gamlen (2014) Diaspora Institutions and Diaspora Governance, International Migration Review, p. 180-217. Önerilen okumalar Delano & A. Gamlen (2014) Comparing and theorizing state-diaspora relations, Political Geography, 41, p. 43-53. Tsourapas, G. (2020) Theorizing state-diaspora relations in the Middle East: Authoritarian emigration states in comparative perspective. Mediterranean Politics, 25(2), 135-159.
12) Göç alan ve göç veren ülke olarak Türkiye A. İçduygu & D. Aksel (2013), ‘Turkish migration policies: A critical historical retrospective’, Perceptions. Directorate General for Migration Management, https://www.goc.gov.tr/ F. Adamson (2019), ‘Sending States and the Making of Intra-Diasporic Politics: Turkey and Its Diaspora(s), International Migration Review, 53(1), p. 210-236. D. Aksel, D. B. (2014). Kins, distant workers, diasporas: constructing Turkey’s transnational members abroad. Turkish Studies, 15(2), 195-219. Presidency on Turks Abroad and Related Communities, https://www.ytb.gov.tr/
13) Grup Sunumları
14) KONU TEKRARI & SORU-CEVAP

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Weekly readings will be uploaded on ItsLearning at the beginning of the semester. Please note that all book chapters and articles listed on the syllabus are also accessible through the BAU Library.
The PPT files will be shared on ItsLearning following each class.

-------
Haftalık ders okumalarının tamamı, dönem başında ItsLearning’e yüklenir. Ders izlencesinde yer alan tüm kitap bölümleri ve makalelere BAU Kütüphanesi’nden de erişilebilir.
PowerPoint dosyaları, hafta bazında ve işlenen ders sonrasında ItsLearning’e yüklenir.
Diğer Kaynaklar: Articles in Course Package

---

Ödevlere dair kılavuzlar dönem başında Itslearning’e yüklenir.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 35
Ara Sınavlar 1 % 15
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 25
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 75
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 12 36
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 80
Sunum / Seminer 1 4
Proje 5 20
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 144

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) - Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma 2
2) - Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 4
3) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 5
4) - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 3
5) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 3
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 3