İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
REK5302 | Reklamda Örnek Uygulamalar | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. DEMİR KARPAT POLAT |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. ALİ ATIF BİR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilerin reklam alanı ile ilgili teori, kavram ve yöntemlere dayanarak reklamın araç ve fikirlerini tartışabilmelerini ve analiz edebilmelerini sağlamaktır. Öğrencilerin reklam alanının dinamiklerini ve uygulanan yöntemleri stratejik ve yaratıcı bakış açısıyla değerlendirebilmeleri ve özgün, etkili stratejiler geliştirebilmeleri amaçlanır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1)Örnek reklam uygulamalarının değerlendirebilecek 2)Reklamcılık konusunda temel dinamikleri ve yaklaşımları kavrayabilecek ve tanımlayabilecek 3)Reklam konseptlerinin yaratıcı süreçteki rolünü tanımlayabilecek 4)Yaratıcı konseptler oluşturabilecek |
Bu derste teoride öğrenilen reklamcılığın temellerinin, örnek uygulamalar üzerinden değerlendirilmesi yapılır ve bu teorilerin örnek kullanımları karşılaştırmalı olarak analiz edilir. Stratejik ve yaratıcı bakış açısını birlikte kullanmanın faydaları tanımlanır. Bu yaratıcı sürecin nasıl yönetileceği analiz edilir. Edinilen bu bakış açısıyla örnek reklam kampanyaları incelenir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | |
2) | Reklamı stratejik bakış açısıyla değerlendirme ve reklam yaratım sürecinde doğru bilinen yanlışlar | |
3) | Reklama maruz kalma, reklam kampanyalarının etkileri ve yaratıcı düreç | |
4) | Örnek reklam kampanyası analizi | Ödev yapılacak |
5) | Örnek reklam uygulaması analizi | Ödev yapılacak |
6) | Türkiye'de reklam dinamikleri ve yeni yaklaşımlar | |
7) | Örnek reklam uygulaması analizi | ödev yapılacak |
8) | Örnek Reklam Uygulaması Analizi | ödev yapılacak |
9) | Dünyada reklam dinamikleri ve yeni yaklaşımlar | |
10) | Örnek reklam uygulaması analizi | |
11) | Örnek reklam uygulaması analizi | ödev yapılacak |
12) | Güncel başarılı reklam kampanyaları ve reklamda yeni trendler | |
13) | Örnek reklam uygulaması analizi | ödev yapılacak |
14) | Yaratıcı fikir değerlendirmeleri | sunum |
Ders Notları / Kitaplar: | Course notes will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Satan reklam yaratmak, Luke Sullivan, 2001, Mediacat Hey Whipple Squeeze This: A guide to creating great ads 2. Bir reklamcının itirafları, David Ogilvy,2008, Reklamcılık Vakfı Yayınları Confessions of an Advertising Man |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Ödev | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 48 |
Ödevler | 14 | 43 |
Final | 14 | 53 |
Toplam İş Yükü | 192 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek |