COM1006 Art and Visual CultureBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COM1006 Sanat ve Görsel Kültür Bahar 3 0 3 5

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi DENİZ GÜRGEN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. TOLGA HEPDİNÇLER
Dersin Amacı: Bu ders, görsel kültür çalışmalarındaki temel teori ve kavramları kapsamlı bir şekilde anlamalarını sağlamak amacıyla tasarlanmıştır ve görsel pratiklerin sosyal, politik ve kültürel bağlamlarla olan ilişkisini vurgular. Sanat tarihi aracılığıyla görsel kültürün evrimini keşfederken, öğrencilerin görselleri, medyayı ve sanatsal ifadeleri analiz etme ve yorumlama konusunda eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeyi amaçlar. Ayrıca, ders bağımsız araştırmayı teşvik ederek öğrencilerin temsil, kimlik ve küresel görsel kültürle ilgili konuları hem tarihsel hem de çağdaş bağlamlarda ele almalarına olanak tanır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Görsel kültür çalışmalarındaki temel kavram ve kuramları anlamak ve uygulamak.
II. Görsel kültür pratiklerinin toplumsal, siyasal ve kültürel bağlamlarla ilişkisini analiz etmek.
III. Sanat tarihi aracılığıyla görsel kültürün evrimini tarihsel bir perspektifle ele almak.
IV. Görselleri ve görsel medyayı yorumlama ve değerlendirme süreçlerinde eleştirel düşünme becerileri geliştirmek.
V. Sanat ve görsel kültürle ilgili bir konuda bağımsız araştırma yaparak bulgularını akademik bir çerçevede sunmak.

Dersin İçeriği

Bu ders, görsel kültürün dinamik alanını inceleyerek, imgelerin ve görsel pratiklerin toplumsal, siyasal ve kültürel değerleri nasıl şekillendirdiğini ve yansıttığını analiz etmektedir. Öğrenciler, temsil (representation), bakış (the gaze), izleyicilik (spectatorship) ve bakış politikaları (the politics of looking) gibi görsel kültür çalışmalarının temel kuram ve kavramlarıyla derinlemesine etkileşime gireceklerdir. Ders, sanat, medya ve toplum arasındaki ilişkiyi incelemek üzere ders anlatımları, okumalar ve tartışmaların bir kombinasyonunu içermekte; ayrıca görsel teknolojilerin, marka kültürünün ve küresel medyanın gündelik hayattaki rolünü değerlendirmektedir. Bunun yanı sıra, sanat tarihine yönelik kısa bir inceleme sunularak, öğrencilerin görsel pratiklerin zaman içinde nasıl evrildiğine dair bağlamsal bir anlayış geliştirmeleri sağlanacaktır. Görsel kültürün gelişimi, Antik Çağ’dan günümüz sanat hareketlerine kadar izlenerek, tarihsel olayların, teknolojik ilerlemelerin ve kültürel değişimlerin görsel temsile etkileri ele alınacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş, Ders tanıtımı
1) Giriş, Ders tanıtımı
2) Sanat nedir? Sanat tarihi nedir? Teach Yourself Art History, pp. 1-25
2) Sanat nedir? Sanat tarihi nedir? Teach Yourself Art History, pp. 1-25
2) Sanat nedir? Sanat tarihi nedir? Teach Yourself Art History, pp. 1-25
3) Formalist Analiz Yöntemleri Teach Yourself Art History, pp. 26-45
3) Formalist Analiz Yöntemleri Teach Yourself Art History, pp. 26-45
4) Resmin Ötesine Bakmak Teach Yourself Art History, pp. 46-80
4) Resmin Ötesine Bakmak Teach Yourself Art History, pp. 46-80
5) Güncel Sanat: Çağdaş Sanat Yaklaşımları Teach Yourself Art History, pp. 80-105
6) Müze ve Galerilerde Sanat: Gösteri ve Sergileme, Sanatı Sınıflandırma, Sanat Akımları Teach Yourself Art History, pp. 106-165
7) Görsel Kültüre Giriş: Görsel Kültür Nedir?; Bakışın Politikası; Ders Yapısı ve Hedeflerine Genel Bakış İmgeler, İktidar ve Politika: Temsil, İdeoloji ve Fotoğrafik Gerçeklik Intro. VC Chapter 1(pp.13-50)
8) Ara Sınav
9) Realizm ve Perspektif: Rönesans resminden dijital medyaya perspektifin evrimi, çağdaş görsel kültürde perspektifin sorgulanması Intro.VC Chapter 4 (pp.139-178)
10) Modernite: İzleyicilik, Bakış ve İktidar. Intro. VC Chapter 3 (pp. 89-138)
10) Modernite: İzleyicilik, Bakış ve İktidar. Intro. VC Chapter 3 (pp. 89-138)
10) Modernite: İzleyicilik, Bakış ve İktidar. Intro. VC Chapter 3 (pp. 89-138)
11) Postmodernizm: İroni, Parodi ve Pastiş: Görsel kültürde postmodernizmin temel kavramları Intro. VC Chapter 8 (pp. 301-336)
12) Görsel Teknolojiler, Yeniden Üretim ve Kopya: Görsel teknolojilerin sanat ve kültür üzerindeki etkisi, Walter Benjamin ve mekanik yeniden üretim kavramı, dijital imgeler, 3D yeniden üretim ve telif hakkı meseleleri. Intro. VC Chapter 5 (pp. 179-218)
13) Görsel Kültür ve Dijital Medya: Dijital teknolojilerin görsel kültür üzerindeki etkisi, sosyal medyanın yükselişi ve görsel pratikler üzerindeki etkileri. Marka Kültürü ve Tüketim: Markaların ve tüketim kültürünün görsel dili, meta fetişizmi ve tüketimcilik, sosyal medya, tüketici verileri ve değişen tüketim alanları. Selected sections from Chapter 6&7 Intro. VC Chapter 7 (pp. 257-300)
14) Kapanış ve Değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Pooke, G., & Whitham, G. (2008). Teach yourself art history. Teach Yourself Books.

Sturken, M., & Cartwright, L. (2017). Practices of looking: An introduction to visual culture (3rd ed.). Oxford University Press
Diğer Kaynaklar: Pooke, G., & Whitham, G. (2008). Teach yourself art history. Teach Yourself Books.

Sturken, M., & Cartwright, L. (2017). Practices of looking: An introduction to visual culture (3rd ed.). Oxford University Press

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 72
Sunum / Seminer 2 10
Ara Sınavlar 1 4
Final 1 4
Toplam İş Yükü 132

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak 3
2) Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek 1
3) Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
4) Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek 2
5) Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek 2
6) Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek 2
7) Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak 3
8) Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek 2