ADV3424 Content Creation PracticesBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ADV3424 İçerik Oluşturma Uygulamaları Bahar 3 0 3 7

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÜL ŞENER
Dersi Veren(ler): Arş.Gör. EREN DEMİRKIRAN
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilere içerik oluşturma süreçlerini ve stratejilerini anlamalarını sağlamak, yarıtıcı içerik üretme becerileri kazandırmak ve dijital platformlar için etkili içerik oluşturmayı öğretmeyi amaçlar. İçerik planlama, hedef kitle analizi, yaratıcı yazım teknikleri ve dijital medya trendleri gibi temel konulara odaklanılır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Hedef kitleye uygun içerik tasarlama becerisi geliştirir.
2.Dijital platformlar için etkili içerik oluşturma stratejilerini kavrar.
3.Yaratıcı yazım ve görsel iletişim tekniklerini uygular.
4.Sosyal medya, blog, video gibi farklı formatlar için özgün içerikler üretir.
5.Mevcut trendleri takip ederek yenilikçi içerik çözümleri geliştirir.

Dersin İçeriği

Hedef kitle analizi ve içerik stratejisi, Yaratıcı yazım teknikleri, Dijital platformlara giriş ve medya formatları, Sosyal medya için içerik tasarımı, Video içerik oluşturma, Blog yazıları ve uzun format içerikler, Etkileşim odaklı içerik oluşturma, Görsel içerik ve tasarım ilkeleri, Trend analizi ve yenilikçi içerik çözümleri, SEO ve dijital görünürlük stratejileri

Kullanılacak öğretim yöntemleri şunlardır;
Örnek Olay İnceleme: Öğrencilerin reklam içerikleri ilgili örnek olayları analiz etmeleri.
Uygulama: Öğrenciler reklam içerikleri üreteceklerdir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders tanıtımı ve içerik oluşturmanın temel kavramları
2) Hedef kitle analizi ve içerik stratejisi
3) Yaratıcı yazım teknikleri
4) Dijital platformlara giriş ve medya formatları
5) Sosyal medya için içerik tasarım
6) Video içerik oluşturma
7) Blog yazıları ve uzun format içerikler
8) Ara sınav
9) Etkileşim odaklı içerik oluşturma
10) Görsel içerik ve tasarım ilkeleri
11) Trend analizi ve yenilikçi içerik çözümleri
12) SEO ve dijital görünürlük stratejileri
13) Proje çalışmaları ve grup çalışmalar
14) Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Bly, R. (2020). The Content Marketing Handbook. Entrepreneur Press.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 118

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 3
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 5
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 1
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 4
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 1
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 5
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 4
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 4
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 4
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 4