Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş |
|
2) |
Teori nedir?
Teori, halkla ilişkiler ve reklamcılıkla nasıl ve neden ilgilidir?
Büyük teoriler ve orta ölçekli teoriler
Teorinin halkla ilişkiler ve reklamcılıktaki rolü |
|
3) |
Dört ana bilimsel teori ve bunların halkla ilişkiler ve reklam araştırmacıları için önemi
Sembolik etkileşimcilik
Değişim teorisi
Çatışma teorisi
Yapısal-fonksiyonel teori |
|
4) |
İki aşamalı akış kuramı
Gündem belirleme kuramı |
|
5) |
Kullanımlar ve doyumlar teorisi
Ekme teorisi
Yeniliklerin yayılımı teorisi |
|
6) |
Sistem teorisi
Oyun teorisi |
|
7) |
AIDA ve FCB reklam teorilerinin incelenmesi |
|
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Durumsallık teorileri |
|
10) |
Kriz iletişimi
Dijital kriz iletişimi teorileri |
|
11) |
Sosyal öğrenme teorisi
Detaylandırma olasılık modeli
Bilişsel uyum modeli
|
|
12) |
Eleştirel teoriler-1 |
|
13) |
Eleştirel teoriler-2 |
|
14) |
Dönemin gözden geçirilmesi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek |
|
2) |
Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek
|
|
3) |
Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek
|
|
4) |
Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek |
|
5) |
Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek |
|
6) |
Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
|
|
7) |
Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek
|
|
8) |
Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak
|
|
9) |
Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek
|
|
10) |
Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek
|
|
11) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)
|
|
12) |
Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek |
|
13) |
Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek
|
|