COM1004 Psychology in CommunicationBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COM1004 İletişimde Psikoloji Bahar 3 0 3 5

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Arş.Gör. EREN DEMİRKIRAN
Dersin Amacı: Bu dersin temel amacı psikolojinin temel kavram ve teorilerini tanımlamak ve öğrencilerin psikolojinin iletişim bilimleriyle ilgili teori, ilke ve kavramları hakkında bilgi sahibi olmalarına yardımcı olmaktır. Bu, öğrencilere psikolojiyi insan davranışı ve zihinsel süreçlerle ilgili bir bilim olarak açıklama fırsatı verecektir.

Ayrıca ders, insan iletişiminin altında yatan psikolojik ilkelere bir giriş sağlar. Bilişsel, duygusal ve sosyal faktörlerin iletişim süreçlerini nasıl etkilediğini araştırıyor ve bunların çeşitli medya ve yaratıcı endüstrilerle olan ilişkisini inceliyor. Öğrenciler algı, tutum, inanç, duygu, ikna, hafıza,
medya prodüksiyonu, halkla ilişkiler, reklamcılık, dijital oyun tasarımı ve diğer iletişim alanlarındaki becerilerini geliştirmek için sözsüz ipuçları ve izleyici psikolojisi.

Bu dersin amacı, bu ve diğer konulara daha derinlemesine dalmak, önce psikoloji alanında her biri hakkında bilinenleri incelemek, ardından her birinin iletişimle nasıl ilgili olduğunu veya iletişimle nasıl ilişkili olduğunu keşfetmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.İletişimle ilgili temel psikolojik teorileri açıklar
2. Algı, biliş ve duyguların mesajın yorumlanmasını nasıl etkilediğini analiz eder
3.İknanın, tutumların, inançların, duyguların ve davranış değişikliğinin iletişim alanındaki rolünü tanımlar
4. İletişim alanlarında mesaj tasarımını geliştirmek için psikolojik ilkeleri uygular
5. Psikolojik içgörüleri gerçek dünyadaki iletişim zorluklarına uygular

Dersin İçeriği

Bu ders, itslearning ve Coursera'da asenkron olarak çalışacaktır. Lütfen her hafta tamamlamanız gereken görevlerin, ziyaret etmeniz gereken içeriklerin ve fikirlerinize katkıda bulunacak tartışmalar olacağını unutmayın. Tüm ödevler ve görevler, itslearning'in Kaynaklar bölümünde bulunabilir.

Bu derste kullanılan Öğretim Yöntemleri:
Anlatım: Dersler video şeklinde anlatılacaktır.
Okuma: Notlar öğrenciler tarafından kırmızı renkte yazılacaktır.
Bireysel Çalışma: Öğrenci bireysel olarak çalışır.
Problem Çözme: Öğrenciler problemleri çözeceklerdir.
Teknoloji Geliştirilmiş Teknoloji: Dersler çevrimiçi olarak verilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Temel Psikolojik Teoriler, Psikolojide Bulgular, Sinirbilim Alanına Giriş, Başlıca Psikolojik Teoriler: Freud'un Psikodinamik Teorisi ve Skinner'ın Davranışçılık Teorisi
3) Dilin Yapısı, Dil İşleme ve Dil ile Düşünce Arasındaki İlişki
4) Bilişsel Psikoloji, Dünyayı Nasıl Algılarız, Dikkat Nasıl Çalışır, Deneyimlerimizi Belleğe Nasıl Saklarız
5) Kendimizi ve Başkalarını, Sosyal ve Sosyal Olmayan Duyguları İncelemek, Diğer İnsanlarla Nasıl Başa Çıkıyoruz - Sosyal Psikoloji
6) İnsan Varyasyonu; Kişilik ve Zeka ile Bireysel Farklılıkları Açıklamada Genler ve Çevrenin Rolü
7) Mutluluk ve Hangi Faktörler İyi Bir Yaşama Katkı Sağlar?
8) Giriş
9) Psikoloji Bilimi
10) Beyin Organizasyonu ve Yapısı Bilgisi
11) Beynimizin Dünyadan Girdi Almak İçin Kullandığı Sistemler
12) Öğrenme ve Davranışçılık
13) Yanlış Bellek ve Amnezi
14) Sosyal Psikoloji; Uygunluk ve Otorite Deneyimimiz

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Ara Sınavlar 1 5 5
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 136

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak 2
2) Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek 2
3) Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek 3
4) Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek 2
5) Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek 3
6) Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek 3
7) Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak 3
8) Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek 1