REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COM1004 | İletişimde Psikoloji | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Arş.Gör. EREN DEMİRKIRAN |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı psikolojinin temel kavram ve teorilerini tanımlamak ve öğrencilerin psikolojinin iletişim bilimleriyle ilgili teori, ilke ve kavramları hakkında bilgi sahibi olmalarına yardımcı olmaktır. Bu, öğrencilere psikolojiyi insan davranışı ve zihinsel süreçlerle ilgili bir bilim olarak açıklama fırsatı verecektir. Ayrıca ders, insan iletişiminin altında yatan psikolojik ilkelere bir giriş sağlar. Bilişsel, duygusal ve sosyal faktörlerin iletişim süreçlerini nasıl etkilediğini araştırıyor ve bunların çeşitli medya ve yaratıcı endüstrilerle olan ilişkisini inceliyor. Öğrenciler algı, tutum, inanç, duygu, ikna, hafıza, medya prodüksiyonu, halkla ilişkiler, reklamcılık, dijital oyun tasarımı ve diğer iletişim alanlarındaki becerilerini geliştirmek için sözsüz ipuçları ve izleyici psikolojisi. Bu dersin amacı, bu ve diğer konulara daha derinlemesine dalmak, önce psikoloji alanında her biri hakkında bilinenleri incelemek, ardından her birinin iletişimle nasıl ilgili olduğunu veya iletişimle nasıl ilişkili olduğunu keşfetmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.İletişimle ilgili temel psikolojik teorileri açıklar 2. Algı, biliş ve duyguların mesajın yorumlanmasını nasıl etkilediğini analiz eder 3.İknanın, tutumların, inançların, duyguların ve davranış değişikliğinin iletişim alanındaki rolünü tanımlar 4. İletişim alanlarında mesaj tasarımını geliştirmek için psikolojik ilkeleri uygular 5. Psikolojik içgörüleri gerçek dünyadaki iletişim zorluklarına uygular |
Bu ders, itslearning ve Coursera'da asenkron olarak çalışacaktır. Lütfen her hafta tamamlamanız gereken görevlerin, ziyaret etmeniz gereken içeriklerin ve fikirlerinize katkıda bulunacak tartışmalar olacağını unutmayın. Tüm ödevler ve görevler, itslearning'in Kaynaklar bölümünde bulunabilir. Bu derste kullanılan Öğretim Yöntemleri: Anlatım: Dersler video şeklinde anlatılacaktır. Okuma: Notlar öğrenciler tarafından kırmızı renkte yazılacaktır. Bireysel Çalışma: Öğrenci bireysel olarak çalışır. Problem Çözme: Öğrenciler problemleri çözeceklerdir. Teknoloji Geliştirilmiş Teknoloji: Dersler çevrimiçi olarak verilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Temel Psikolojik Teoriler, Psikolojide Bulgular, Sinirbilim Alanına Giriş, Başlıca Psikolojik Teoriler: Freud'un Psikodinamik Teorisi ve Skinner'ın Davranışçılık Teorisi | |
3) | Dilin Yapısı, Dil İşleme ve Dil ile Düşünce Arasındaki İlişki | |
4) | Bilişsel Psikoloji, Dünyayı Nasıl Algılarız, Dikkat Nasıl Çalışır, Deneyimlerimizi Belleğe Nasıl Saklarız | |
5) | Kendimizi ve Başkalarını, Sosyal ve Sosyal Olmayan Duyguları İncelemek, Diğer İnsanlarla Nasıl Başa Çıkıyoruz - Sosyal Psikoloji | |
6) | İnsan Varyasyonu; Kişilik ve Zeka ile Bireysel Farklılıkları Açıklamada Genler ve Çevrenin Rolü | |
7) | Mutluluk ve Hangi Faktörler İyi Bir Yaşama Katkı Sağlar? | |
8) | Giriş | |
9) | Psikoloji Bilimi | |
10) | Beyin Organizasyonu ve Yapısı Bilgisi | |
11) | Beynimizin Dünyadan Girdi Almak İçin Kullandığı Sistemler | |
12) | Öğrenme ve Davranışçılık | |
13) | Yanlış Bellek ve Amnezi | |
14) | Sosyal Psikoloji; Uygunluk ve Otorite Deneyimimiz |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınavlar | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 136 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak | 2 |
2) | Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek | 2 |
3) | Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 3 |
4) | Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek | 2 |
5) | Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek | 3 |
6) | Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek | 3 |
7) | Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak | 3 |
8) | Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek | 1 |