REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COM1003 | İletişimde Sosyoloji | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Arş.Gör. GÖRKEM BİR |
Dersin Amacı: | Bu dersi tamamlayan öğrenciler sosyolojinin temel kavramlarını ve kültürün günlük yaşamdaki rolünü kavrayabileceklerdir. Öğrenciler bireyin 'sosyalleşmesi' çerçevesinde benlik, kimlik ve sosyal rol gibi önemli kavramları öğrenecek; ve bu kavramların iletişim bağlamında nasıl ele alınabileceği. Öğrenciler sosyal etkileşimin sosyoloji açısından önemini kavrayacak ve izlenim yönetimi, sözsüz iletişim, odaklı ve odaksız etkileşim gibi konular aracılığıyla sosyal etkileşime yönelik çeşitli yaklaşımları öğreneceklerdir. Öğrenciler, çağımızın en önemli toplumsal sorunları arasında yer alan ırkçılık ve cinsiyet eşitsizliği konusunda derinlemesine bir anlayış geliştirecek ve bu konuları günümüzde bir iletişim öğrencisinin sahip olması gereken geniş bir bakış açısıyla değerlendirmeyi öğreneceklerdir. Öğrenciler ayrıca sosyal tabakalaşma, eşitsizlik, iş ve ekonomik yaşam gibi sosyolojinin diğer önemli konularıyla da ilgilenme fırsatına sahip olacaklar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Sosyolojinin kapsamını ve temel kavramlarını öğrenir. 2) Sosyolojik araştırma süreci hakkında bilgi sahibi olur. 3) Kültür, değer ve norm kavramlarını öğrenir. Kültürün birey üzerinde belirleyici olduğu anlayışından, bireylerin kültürel araç kutusundan istedikleri inanç ve davranışları seçebilecekleri anlayışına geçişi temsil eden kültürel dönüşümü anlar. 4) Hedef kitleye göre iletişim içeriğinin oluşturulmasında önemli rol oynayan sosyal rol, kimlik, etnik köken ve benlik kavramlarını tartışır. 5) Sosyal etkileşimin sosyoloji açısından önemini tanır ve “izlenim yönetimi” perspektifinin temel kavramlarını anlar. Sosyal etkileşim ile toplumun daha geniş özellikleri arasındaki ilişkiyi tartışır. 6) Sosyal ağ ve grupların türlerini ve özelliklerini öğrenir; ayrıca bireysel davranışlar üzerindeki etkilerini de tartışın. 'Organizasyon' kavramını tanımlar. Örgütlerin son iki yüz yıldaki gelişimini öğrenir. 7) Tabakalaşma, sınıf ve eşitsizlik kavramlarını öğrenir. 8) Küresel eşitsizlik ve toplumsal cinsiyet eşitsizliğine ilişkin sosyolojik teorileri öğrenir. Cinsiyet kavramının iletişim açısından önemini tartışır. 9) Irk, etnisite ve ırkçılık kavramlarını anlar. 10) Kapitalizmin farklı biçimlerini öğrenir. Çok uluslu şirketlerin küresel etkisini tartışır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş | |
2) | Sosyolojinin Temelleri ve Kökenleri Temel Kavramlar Erken Teorisyenler Modern Dünyayı Anlamak Modern Teorik Yaklaşımlar Avrupa Aydınlanması ve Sanayi Devrimi | Ana Kitap, Bölüm 1 2. Kitap: Bölüm 1 s.13-28 |
3) | Sosyolojik Sorular ve Cevaplar | Ana Kitap Bölüm 2 |
4) | Kültür ve Toplum | Ana Kitap Bölüm 3 Ek Okuma: Hall, S. Temsil. Temsil, Anlam ve Dil s.1-13 |
5) | Sosyalleşme ve Yaşam Kursu Temel Kavramlar Yaşam Boyu Sosyalleşme Kursu Sosyalleşme Teorileri | Ana Kitap: Bölüm 4 |
6) | Sosyal Etkileşim ve Günlük Yaşam Fenomenolojide Temel Kavramlar Gösterim Yönetiminin Temel Kavramları Sosyal Etkileşim Teorileri | Ana Kitap: Bölüm 5. 2. Kitap: Bölüm 13 s.592-602 Ek Okuma: Goffman, E. Gündelik Yaşamda Benliğin Sunumu |
7) | Sosyal Ağlar, Gruplar ve Organizasyonlar Ağ Topluluğu | Ana Kitap: Bölüm 6 Ek Okuma: Ağ Toplumunun Yükselişi (2010). Manuel Castells |
8) | Tabakalaşma, Sınıf ve Eşitsizlik Temel Kavramlar Marx: Kapitalizm ve Sınıfın Analizi Weber: Sınıf ve Statü | Ana Kitap: Bölüm 8 |
9) | Küresel Eşitsizlik | Ana Kitap: Bölüm 9 |
10) | Cinsiyet ve Cinsiyet Temelinde Eşitsizlik | Ana Kitap: Bölüm 10 |
11) | Sapkınlık, Suç ve Ceza. Irk, Etnisite ve Irkçılık | Ana Kitap: Bölüm 7 Bölüm 11 |
12) | Hükümet, Siyasi İktidar ve Toplumsal Hareketler Demokrasi Kavramı Popülist Otoriterliğin Küresel Yükselişi. Devlet Kavramı Demokrasi Teorileri | Ana Kitap: Bölüm 13 |
13) | Çalışma ve Ekonomik Hayat Fordizm, Taylorizm, Post Fordizm, Kayıt Dışı Ekonomi | Ana Kitap:Bölüm 14 |
14) | Nüfus, Kentleşme ve Çevre Temel Kavramlar Etkili Teoriler Çevresel Zorluklar | Ana Kitap: Bölüm 19 |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Giddens, A., Duneier, M., Appelbaum, R. P., & Carr, D. (2024). Introduction to Sociology. 13th Seagull Edition: W. W. Norton & Company. (Main Book) 2. Appelrouth, S., Edles-Desfor, L. (2020). Classical & Contemporary Sociological Theory. Text and Readings. (2nd Book) |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 132 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek | 2 |
2) | Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 1 |
3) | Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek | 1 |
4) | Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek | 3 |
5) | Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek | 4 |
6) | Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | 3 |
7) | Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek | 1 |
8) | Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak | 4 |
9) | Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek | 2 |
10) | Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek | 1 |
11) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) | 3 |
12) | Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek | 5 |
13) | Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek | 5 |