GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GMS5016 | Ağırlama Sektöründe Yönetim | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi KEREM İLASLAN |
Dersin Amacı: | Bu ders operasyonların kavramlarına, ilkelerine, problemlerine ve uygulamalarına anlama ve geliştirme niteliğindedir. Vurgu, hizmet sunan organizasyonlarda hem mal üretiminde hem de etkin operasyonlar için yönetimsel süreçler üzerindedir. Konular arasında operasyon stratejisi, süreç tasarımı, kapasite planlama, tesis yeri ve tasarımı, tahmin, üretim çizelgeleme, envanter kontrolü, kalite güvence ve proje yönetimi yer alır |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Gastronomi alanında mesleki bilgi birikimine sahip konuları analiz etmek. 2. Gastronomi alanındaki karmaşık sorunlara çözümler üretmek. 3. Gastronomi ile ilgili konularda stratejik yaklaşımlar geliştirmek. 4. Çevre koruma, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetim konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olmak. |
1. Herhangi bir kuruluştaki üretim ve operasyon yönetimi işlevine ilişkin bir anlayış ve takdir geliştirmek 2. Etkili bir üretim ve operasyon stratejisinin önemini anlamak. 3. Ürün ve hizmet tasarım kararlarının önemini ve bunun diğer tasarım kararları ve operasyonlarına etkisini anlamak. 4. Kapasite planlama, toplam planlama, proje planlama ve zamanlama gibi çeşitli planlama uygulamalarının ilişkisini anlamak. 5. Tedarik zinciri yönetimi faaliyetlerini ve organizasyonel stratejinin bu yönünün yenilenen önemini anlamak. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş Beklentiler İzlence | |
2) | Yönetim Nedir | |
3) | YÖNETİM DÜŞÜNCESİNİN EVRİMİNDE SİSTEM KURAMININ ETKİLERİ | |
4) | ÖRGÜT KÜLTÜRÜ Makale tartışması | |
5) | GIDA SEKTÖRÜNDE YÖNETİM SİSTEMLERİ DENETİMLERİ VE KARŞILAŞILAN SORUNLAR | |
6) | GIDA SEKTÖRÜNDE BAŞARILI PERFORMANS ÖLÇÜM VE DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | |
7) | İşletmelerde Organizasyon Geliştirme | |
8) | Misafir Eğitmen | |
9) | Ara Sınav haftası | |
10) | Restoranlarda Oluşan Gıda Atıkları ve Yönetimi | |
11) | Taze Gıda Ürünlerinde Tedarikçi Seçim Kararı | |
12) | GIDA TAŞIMACILIĞI SEKTÖRÜNÜ ETKİLEYEN KRİTERLER | |
13) | Sınıf Tartışması | |
14) | Sınıf Tartışması Sunumlar |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları (“It’s Learning” sitesine dönem içerisinde yüklenecektir.) |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Proje | 1 | 60 | 60 |
Ödevler | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 205 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanma | 3 |
2) | Alanındaki kavram ve fikirleri bilimsel yöntemler kullanarak analiz etme ve değerlendirme. | 3 |
3) | Alanına yakın disiplinlerdeki bilgileri, kuramları ve geliştirilen modelleri kullanma ve yorumlama | 4 |
4) | Alanında proje yürütme veya yürütülen projelerde katılımcı olarak görev alma | 4 |
5) | Toplumun gastronomi alanını da etkileyen sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma | 3 |
6) | Bireysel öğrenme yeteneklerini geliştirme | 5 |
7) | Alanındaki karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme | 4 |
8) | Alanındaki akademik bilgiyi araştırır ve alanındaki bilimsel araştırma sürecini bilir | 4 |