YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1314 | Yenilikçilik ve Yaratıcılık | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi GÖKHAN GELİŞEN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Coursera |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere ana hatlarıyla yenilikçi ve yaratıcı proje yönetimini anlatıp öğretmektir. İhale sürecinden başlayıp geçici ve kesin kabule kadar geçen süreç detaylıca incelenecektir. Süreç boyunca, özellikle tasarım, yapım, teslim ve test aşamalarında dikkat edilmesi gereken hususlar örneklerle irdelenecektir. Etkin proje yönetiminde yönetmelik ve standartların önemine de değinilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Yapay Zekanın Geleceği 2. İş Sağlığı ve Güvenliği (İSG) 3. Risk Yönetimi 4. Teklif ve Satın Alma Yönetimi 5. Sözleşme Yönetimi 6. Kapsam ve Değişiklik Yönetimi 7. Planlama ve Maliyet Yönetimi 8. Kaynak Yönetimi 9. Kalite Kontrol 10. İletişim ve Anlaşma Yöntemleri 11. Etik ve Liderlik |
Dersin öğretim yöntemleri anlatım ve problem çözme şeklindedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | GEP1314 Dersine Giriş ve Yapay Zekanın Geleceği | Ders Notları |
2) | İş Sağlığı ve Güvenliği (İSG) | Ders Notları |
3) | Risk Yönetimi | Ders Notları |
4) | Teklif ve Satın Alma Yönetimi | Ders Notları |
5) | Sözleşme Yönetimi | Ders Notları |
6) | Kapsam ve Değişiklik Yönetimi | Ders Notları |
7) | Ara Sınav | Ders Notları |
8) | Planlama | Ders Notları |
9) | Maliyet Yönetimi | Ders Notları |
10) | Kaynak Yönetimi (İnsan, Altyüklenici, Danışman, Servis Sağlayıcı, vb.) | Ders Notları |
11) | Kaynak Yönetimi (Tedarikçi, Malzeme, Ekipman, vb.) | Ders Notları |
12) | Kalite Yönetimi | Ders Notları |
13) | İletişim ve Anlaşma Yöntemleri | Ders Notları |
14) | Etik ve Liderlik | Ders Notları |
15) | Genel Tekrar | Ders Notları |
16) | Final Sınavı | Ders Notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Hayatımız Amerika |
Diğer Kaynaklar: | Hayatımız Amerika |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek. | |
3) | Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek. | |
4) | Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek. | |
5) | Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek. | |
6) | Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek. | |
7) | Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek. | |
8) | Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek. | |
9) | Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek. | |
10) | Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek. | |
11) | Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek. | |
12) | Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek. | |
13) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak. |